30 juni 2011

Op een bedje van ineengevlochten vingers.

Ik heb een vreemde fascinatie voor Blackberry-gebruikers en dan met name de manier waarop zij hun device vasthouden en erop typen.
Ze houden hun Blackberry állemaal op dezelfde manier vast als ze aan het sms'en of whatsappen of whateveren zijn.
Moet je maar eens op letten.
Ik vind het machtig interessant.
Hij ligt in een handbedje van ineengevlochten vingers; de pinken, ring -en middelvingers.
De beide wijsvingers, en die vind ik het meest interessant, zijn lichtjes over de zijkanten van de telefoon gedrapeerd.

Nou! Precíes zo dus!
Het typen gebeurt dan met de overgebleven duimen.
En meestal, mééstal, zijn dit de handen van jonge meisjes tussen de, nàààh, wat zal het zijn, 15 en 27 jaar oud.
Nou eigenlijk vind ik dat Blackberries alleen in de handjes van meisjes van die leeftijd horen.
Ik vind het bijzonder vreemd als ik een jongen, of nog vreemder, een mán er mee zie.
Vind ik raar. Ik vind het echt een meisjesapparaatje.
Mannen met zo'n ding, ik weet het niet, maar ik neem ze niet zo serieus.
Maar goed.
Let er maar eens op.
De Blackberrygrip.

Meanwhile ben ik natuurlijk al meer dan een jaar completely and utterly in love with mijn iPhone.
En langzaamaan fancy ik ook alle andere Apple-producten.
Vandaag was ik nog in de Applestore en ik zou daar echt alle apparaten en toebehoren met liefde willen belikken.
Die grote iMacs, met hun prachtig grote schermen, de iPads, waarvan ik stiekem alle kabeltjes wil doorknippen en er hard mee naar buiten wil rennen (met de iPads, niet de kabeltjes, goes without saying) en vandaag zag ik een oetepetoetig schattig klein dingske dat de iPod Nano heet.
Scháttig! Geen idee wat je er mee kunt, maar het was klein en vierkant en en in verschillende kleurtjes verkrijgbaar, dus nouja, ik denk dat ik het ontzettend nodig heb.
Ondertussen typ ik mijn logjes en columns nog steeds op een uit rots gehakte Toshiba laptop die ongeveer 2 minuten en 39 seconden zonder stroom kan en waar 'lap' niet zo'n beste plek meer is om hem op te zetten, want na een uur kun je dan door naar Beverwijk.
Zo heet wordt ie aan de onderkant.
Maakt niet uit, maakt niet uit.
Jawel, het maakt wel uit!
Ik wil een iMac en een MacBook en een iPad en en en en.

Maar eigenlijk wilde ik alleen maar dat van die Blackberryfascinatie vertellen.
Hm.
Wat een typje hè. Ik.

Typ je?
- Nee. Jij?
Ja, ik typ.
- Oh.

31 opmerkingen:

sanneke zei

Haha, heel boeiend. Ik typ juist wel in landschap, waarvan ik niet wist dat het landschap heette. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik bijna nooit iets met mijn telefoon doe. Waarschijnlijk ga ik dat pas doen als ik ook een Iphone heb. Tot die tijd vermaak ik me gewoon met mijn Macbook. Utterly in love, dat is de uitdrukking wel ja. De andere laptop (ik weet het merk niet eens meer) doet 't nooit, wordt ook warm en nou ja, stom ding dus. De Mac daarentegen... nooit problemen mee en hij kan lekker lang zonder stroom.

Nicole zei

Sja. Ik ben al sinds high schoo... Sinds school verliefd op alles van Apple. Toen waren t nog van die gekleurde bolletjes en wilde ik n roze.
Uiterst content ben ik met m'n iMac, iPod en iPhone maar er kan áltijd nog meer bij. Apple is gewoon a way of living!

D en N zei

Gister stond ik nog in de lift met een (laat ik het netjes brengen) man van gemiddelde (lees: 40 plus) leeftijd met een Blackberry. Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit een jonge griet mee zien rondlopen, enkel de zakenmannetjes, maar inderdaad: het ding lijkt wel uitgevonden te zijn om maar op 1 manier vast te houden. Gek eigenlijk.

NOVY zei

Haha, ik hou zo van je.
:)

twistmom zei

Ik MOET echt even reageren. Ik heb een blackberry namelijk. Ik typ vaak zo, maar daar reageer ik niet om. Ik ken tonnen mannen met blackberry's, vaak werkzaam op de zuidas, of andere plekken waar grote kantoorgebouwen gecentreerd zijn. De blackberry is namelijk veel meer betrouwbaar dan een iphone. Veel minder hip ook, maar hij doet het wel altijd. En laten we het niet over de autocorrect hebben...

Jonge mensen hebben wel idd irritant vaak een Blackberry. Die ze dan BB noemen. Wist je dat al?

leonieke zei

ik snap niet hoe ze dat doen, met die duimen. die zijn veels te groot! smsen / emailen,..daar heb je ieniemienievingertjes voor nodig.

trouwens, ik ben sinds drie maanden deeply in love met mn ipad,. ik leg m als ik zelf ga slapen liefdevol aan zijn opladertje, en we staan samen op,. waar hij gaat, ga ik,..
en vooral zn dure maar geweldige hoesje wat m promoveert tot minilaptopje wat geweldig op de leuning van de bank past en m valproef maakt is top! hij hapert nooit, is altijd snel, hij is,..

oke,.
ik draaf door.
rem me af.

maar je krijgt t puntje door toch?

ik zou zeggen; naar de applestore

Door zei

Dus jij neemt mijn man en mijn oudste zoon niet serieus. Hm...

Ik eigenlijk ook niet, nu ik erover nadenk:-))

Susy zei

@Sanneke: ja, vrij vertaald naar 'landscape'hè.
Maar het schijnt wel sneller te gaan als je zo typt.
Dus jammer dat ik dat niet kan.

@Nicole: dat jij nog geen iPad hebt trouwens.
Maar doe maar niet. Word ik nog jaloerserder.

@Nienke: ja gek he. Hm. Maar dus ook zakenmannetjes. Ja. Die zie ik nooit.
Die hebben wij hier niet...;)

@Novy: weet ik toch lieverd.

@Twistmom: Ja nou. Het schiet mij opeens te binnen dat ik er voor het eerst over hoorde i.v.m. president Obama. Die had er één. Ik vond de naam zo mooi.
Blackberry.
Zou hij 'm ook zo vastgehouden hebben?
En ik vind dat minimuisje zo onhandig. Jij niet?
Tja. Betrouwbaar. Ik kan niet vergelijken hè.

@Leonieke: wie betaalt jou om dit te zeggen?
Easy girl! ;)

@Door: hahaha! Jij zegt het hè. Not me.

Aleid zei

Was dit logje voor mij bedoeld?
'meisjes tussen de 15 en 27'?
Ik heb hem ook voor mijn werk... (denk ik) en al de mannen om mij heen hebben er ook een, maar met een touchscreen. Maakt dat het dan weer goed?
Maar tis een fijn ding, mijn BB.

Nicole zei

Ja inderdaad.
Dat ik nog geen iPad heb!

*mijn banksaldo lacht me uit*

Nicole zei

En trouwens.
landschap is echt niet fijn vind ik.
Dan zijn de letters te ver van elkaar af.

marielle zei

Nou! Bedankt voor de informatie. Zo blijf ik toch nog een beetje bij he?....Ik doe het gewoon met een eh....samsung dinges met uitschuif toetsenbord......er zijn namelijk andere dingen VEEL belangrijker zoals bijv......

euhm....

nah....

kan k zo gauw even niet opkomen! Goed.
Bedankt dus.

Susy zei

@Aleid: ofcourse. Jij meisje. Jij deerne. Jij nog nat achter de Blackberry-oren...
Ja joh. Fijn dingetje.
Tuurlijk.
*knikt bemoedigend*

@Nicole: Ja, precies. Landschap niet fijn.

@Marielle: echt, ik geloof echt dat jouw Samsung Dinges Uitschuif ook heel fijn is.

Joh. Ik heb het jaren met Nokia's en Ericssons gedaan met miniscule schermpjes en achterlijke antennes.
Er zijn zéker belangrijkere dingen dan dat.

Zoals.

Anoniem zei

*kuch*
Nah, ik ben ook 27 :)

En ik heb dan wel een BB, maar ook.... een iMac, zo'n joekel, en een uh uh... Macbook, die kus ik de hele dag. En ook een iPodje... zoooo schetig.

What the fuck moet ik met die BB.
Nou, me uit laten lachen door Susie natuurlijk, ik had al die leke grappen van haar niet willen missen, hahahaha.

Anoniem zei

Leke grappen? Leuke bedoel ik natuurlijk. Surry heur.

Astrid zei

Hoe de hel film jij jezelf terwijl je op je iphone typt man. Well done. Goeie film.

Persoonlijk houd ik Iphonie in mijn linkerhand. En dan typ ik enkel met mijn rechterhand.
Maar aangezien jij beduidend sneller typt wil ik me graag opgeven voor de cursus "iphone typen met wijsvinger en duim van verschillende handen voor beginners". En dan verwacht ik uiteraard een typdiploma. Ja.

En een blackberry vind ik een apparaat voor puberende meisjes en mietjes. Dus.

Astrid zei

Oh ja. Sorry Soes. En voor Soesen. Een BB. Als je Soes heet mag je er best een. Jij ZOT.

Susy zei

@Soes: haha, ik zát al op jou te wachten! Ons Alltime Appelmeisje met een BB!
Maar éigenlijk mocht ik al die grapjes niet maken.
Want ik heb maar 1 Apple in huis.

Ja maar. Wat móet jij ook met een Blackberry!

Susy zei

@Astrid: haha! Ja, knáp hè!
Ehm. Bij gebrek aan cameraman of vrouw, klemde ik de camera tussen borst en kin...dus...
Oh, okay.
Ik schrijf je in voor de cursus.
Ik vind het zelf wel wat achterlijk ogen en vraag dan ook aan iederen: hoe typ jij? Hoe typ jij?
Maar jij doet het apart zeg.
Dat gaat vast langzaam.


Meisjes en mietjes, haha!

Soes zei

Maar waar ik niet tegen kan... van die iPhone-bezitters die steevast Iphone typen.
Aaaaargh.
Het is iPod, iMac, iPhone, iPad... Oké? Dank u. :))

haldis zei

Waar heb jij dat snelle typen geleerd??? Ha ha

Evelyn zei

Mijn kind heeft sinds deze week een Iphone, en zoals het een goede moeder betaamd gún ik hem dat van harte. Ik ben helemáál niet jaloers dat ik het moet doen met een samsung.. euh weetikveel. Wel met touch-screen, dat dan weer wel. Ik ben gewoon te zuunig, maar in mijn hartje wil ik ook gewoon een Imac, een Iphone een Ipad en alles waar I voor staat. Maar ja.

Toch nog fijn voor mij dat hier in huis twee IpodsTouch aanwezig zijn én een Iphone dus.

Wel jammer dat die dan weer niet van mij zijn. Aan de andere kant: wat van hun is, is van mij, toch? Toch? Ook al snap ik er niets van?

Susy zei

@Soes: ik typ altijd iPhone. Met een kleine i.
Astrid daarentegen....
@Moeders: jaja, maar de Scheideggertypcursus uit 1987 behandelde nog niet het onderdeel 'op iPhone typen'. Helaas...
@Evelyn: wat sympathiek van jou!
Maar een iPhone cadeau geven...jouw kind is dan vast niet in dezelfde leeftijd als de mijne he?

Carla zei

Gelukkig val ik nog binnen de blackberry leeftijd cetegorie *kuch* en heb dit gevlochten en gestruikeld verstrengeld getypt..

Carla zei

En daarom staat er ook cetegorie..#indeknoop

Tascha zei

Ik zal dit eens even doorlinken naar Mijn vrinden van Amac!

Anoniem zei

Lars heeft een bb. En ik een Nokia nogiets, antiek. Maar maar maar OOK een iPod touch en iPad. Mijn grote wens is de iPhone. Als de baas m gaat betalen, dat dan wel weer. Nog wat gewonnen met de tombola?

Peet zei

Anoniem = peet

Susy zei

@Carla: haha, gaat alles goed kind?
Met je Blackberry?
Jij jonge deerne.
@Peet: Ja joh, jij bent hartstikke bij de tijd met je iPod en iPad.
Niks van te zeggen!

Anoniem zei

ahum.....blackberry.....vet stom..




Missy

Verzonden vanaf mijn draadloze BlackBerry®-toestel

Mimi zei

Wat typ jij gek? Ik weet even niet hoe ik typ. Mijn draadje ligt op het werk en m'n foon is zo leeg als een, als een, een. Zo leeg als wat. Maar dit soort filmpjes kijk ik dus wel, zijn de leukste :)

Verzonden vanaf mijn draagbare Elstar-toestel