1 juni 2011

Nuurman & Nuurman

Vandaag was het Buitenspeeldag.
Formerly known as Straatspeeldag.
Maar Buitenspeeldag blijft bij ons toch Straatspeeldag want het is in onze straat.
Nickelodeon, de zender van de kinderjunk-tv, gaat dan zomaar 2 uurtjes op zwart.
Aardig initiatief. Dat wel.
Ook al in een dvd'tje er natuurlijk zo ingepropt.
Desalniettemin.

Toen gingen Tijl en ik ook nog naar het theater.
Naar de Buurman & Buurman-show.
Voordat de voorstelling begon, klonk er een Gooisch meisjesstemmetje doowrrr de sjaal, dat meedeelde dat de telefoons uit moesten en we geen foto's of video's mochten maken.
Oh.
Goed. Het licht ging uit, de show begon en ik graaide, rebels als ik ben, naar mijn iPhone om toch even een kiekje te maken.
Voor ik het wist, stond er een niet onaardig ogende Johnny Depp-achtige licht/geluidsknul voor me, waar ik instinctief bevallig naar glimlachte.
Tot ie zei: 'Mevrouw.' (hier ging het al fout. Glimlach. Bevriest.)
'Mevrouw, ik weet dat die mededeling niet in het Limburgs was, maar u mag toch geen foto's maken.'
- gepaste stilte -
Ex. Cuse. Me?
Jajajajaja, geen foto's ja, weet ik weet ik, stout hoor, stout, maar wát zei hij daar?
Toen liep ie weg. Terug naar z'n knopjes -en schuifjesgebeuren.
Ik moffelde sprakeloos mijn iPhone in mijn tas, kwam overeind en fluisterriep tegen z'n rug:
'Hee! Ik ben geen Limburger!'
Hij haalde z'n schouders op.
Tsss. Tsss. Tsstsstss!
Wie werd hier nou beledigd? Ik? De Limburgers? De mevrouwen op deze aardbol?
Ik kijk er nog steeds een beetje gekrenkt van.
Niet veel later zat een oma tegen het plafond omdat haar te hippe mobieltje afging, ringtone 'Oude Telefoon', volume 'alle streepjes', je kent het wel, en ze hem niet uitkreeg.
Maar niks dat Johnny Depp daar wat van zei hè.
Tsss. Tsss. Lousy Pirate of the Lightabbean.
Anyway. Buurman & Buurman.
Ik vond het niet leuk. En het duurde maar krap een uurtje!
Nuurman & Nuurman.
En dat voor 15 euro per persoon! Je zou toch denken dat die Buurmannen inmiddels een degelijk klusbedrijfje kunnen inhuren in plaats van er zelf zo'n kolerezooi van te maken elke keer.
Maarja, that's just me.
Tijl, ik weet niet wat hij er van vond.
Af en toe lachte hij beleefd, met een blik op mij en dacht ondertussen verlangend naar het springkussen dat nog bij ons in de straat stond.
Maar misschien vond ie het wel leuk.
Maar niet héél leuk.
K3 zou meer indruk gemaakt hebben.
*zucht en kijkt of die drie chicks nog ergens een showtje weggeven*
A je (fo)to.


En ze waren niet eens van klei.

1 opmerking:

Anoniem zei

Niet om teen of tander Suus, maar toen ik een foto probeerde te maken van de musical Floddertje, kreeg ik een lichtstraal van een zaklamp in m'n nek.
Very embarrassing, zal ik je zeggen. Pfieuw. Krijg het er nog warm van.