15 juni 2011

Frozen Smile

Een half uur voordat de fotograaf en visagiste kwamen, schoot ik opeens in de stressmode. 
Altijd lachen met ons.
Ik zag de Lego die verspreid door de kamer lag, waarvan Tijl een doodlopend treinspoor had gebouwd met een belachelijke lange trein erbij, waardoor een afschuwelijk treinongeluk had plaatsgevonden.
Alle dode Legopoppetjes moesten nog geïdentificeerd en geborgen worden.
Ik zag een droge korst brood van het ontbijt onder de tafel liggen, ik zag twee kinderen met smutzige kleren en ketchup in hun mondhoeken.
En ik zag mezelf in een trui met van die mysterieuze gaatjes ter hoogte van mijn riem en een spijkerbroek met een onbestemde vlek.
Ja. Het leek mij dat dit helemaal goed ging komen.

Dat kwam het uiteraard.
Uiteindelijk liepen we alledrie in iets wits en zag het er allemaal schoon en fris uit.
Als je heel snel keek dan.

'Je hebt een vieze tiet', zei de fotograaf wijzend op twee chocoladebruine smetjes op mijn borstzakje. 'Maar dat shop ik wel weg.'
Ook de Ben Saunders-arm van Olivia, opgelopen op een feestje waar de kauwgumtattoos niet aan te slepen waren, zou hij wel wegwerken.
We werden op een witte dekbedovertrek op het gras gegooid, de visagiste plukte nog wat aan mijn haar en de zoon van de fotograaf jongleerde met zo'n zonneschermding en de kiekjes werden geschoten.
Daarna werden er wat foto's in de straat gemaakt, waar de buurvrouw zich uit de voeten maakte met een 'Oooooh, ik wil niet op de foto, hoor!' en ik haar toesiste dat dat ook zeker niet ging gebeuren.
Wij zijn een vriendelijk buurtje hier.
Buiten snelde de visagiste nog even naar me toe omdat 'mijn wenkbrauw aan het zakken was'.
Werkelijk níks is veilig voor de zwaartekracht, ik zeg het jullie!


Hij wil niet meer
 Na een tijd had Tijl het wel een beetje gehad en was na wat gemok alleen nog te paaien met beloftes van snoep en ijs en eigenlijk álles wat ie hebben wilde, als ie nog maar éven wilde lachen.
Dat werkte. Maar daarna was de koek op.
De fotograaf gooide Tijl nog een paar keer in de lucht ('Jij bent een bóefje, Tijn!' Tijl. 'Ohja.'), ik bewonderde ondertussen de oorbelpinnen van zijn zoon en deelde uiteindelijk aan iedereen Festini Aardbeienijsjes uit.
Neen. Sterallures zul je bij mij niet aantreffen.
Het is ook niks voor mij, zo'n tapmaddelleven.
Net zweette ik gewoon m'n foundation eraf in de sportschool en mijn onderkaak staat nog steeds in de Frozen Smile-stand.

Nu wil ik even een wat Nibbits.
Wel alleen de rooie want de rest vind ik vies.
En oh, Tijl is bijna jarig!
Maar dat is weer een ander verhaal.

Einde.

26 opmerkingen:

sanneke zei

Ik zie je wel verschijnen volgende maand!

Tascha zei

Helemaal mooi!
Heerlijke smoeltjes met of zonder vlekken!

Anoniem zei

Ik vind de foto's helemaal geweldig! En natuurlijk weer lekker verteld :)

yvette zei

eigenlijk vind ik die ene waar Tijl niet meer wil de allerleukste... dat koppie! hahahaha!

Nicolekebolleke zei

Super mooi, echt... je kan er trots op zijn hoor, op deze foto's!

Susy zei

@Sanneke: zoiets zal het zijn ja.
@Tascha: soms met vlekken nog mooier hè!
@Soes: Ik ben er ook blij mee!
@Yvette: haha, ja, dat is dan ook een 'uit het leven gegrepen'foto. Misschien nog leuker dan al die geposeerde.
@Nicole: Bun ich auch, bun ich auh!
Maar goed, alles leuk en aardig.
Vanvavond SUSHI!

Nicolekebolleke zei

Ja, dat zijn dingen die er écht toe doen! (nog 8,5 uur)

Door zei

Super mooie foto's, maar dat twitterde ik al. Je kreeg dus geen plaatsingsverbod totdat het tijdschrift uitkomt?

Lijkt me trouwens gaaf, zo'n middagje.

Susy zei

@Nicole: nog 8 uur.

@Door: euh...Plaatsingsverbod.
Euh. Nee?
Nee.
Bovendien. Deze zijn onbewerkt en zullen er waarschijnlijk toch niet in komen. Ofzo.
Weet ik het.

Ja leuk zo'n middagje!

Irene zei

Wat een mooie foto's!

Aleid zei

Heb je je daar nu zo druk over gemaak?
Superleuk die foto's!

Nicolekebolleke zei

Nog minder dan 5.

Astrid zei

Goeie shit, goed gedaan. Fris en vlekloos.
En ik kocht dus een KM. Jaja. Sta je dr nog niet in.

Maar alle nibbits smaken toch hetzelfde?

Susy zei

@Irene: dank je!
@Aleid: nouja, nouja, zo druk.
Een beetje druk.
@Nicole: 3 uur...
@Astrid: Aha. Nee. Ik sta er nog niet in nee.
Maar, toch leuk van je.

Nee. Die gele naar kerrie.
De rode naar...spul. Rood spul.

Bianca zei

Erg leuk, die foto's! Kunnen we die visagiste niet 24/7 bij ons hebben om alles wat gaat zakken weer omhoog te halen?

Susy zei

Ik denk dat er niks anders helpt dan dat we op onze handen moeten gaan lopen.
Intensiever, maar wel goedkoper.

(ik dacht even, wat is er dan op 24 juli?)

DharSon zei

Mooie foto's, vooral waar Tijl niet meer wil. :)

Susy zei

@DharSon: ja, dat zijn de meer herkenbare foto's he?
Met een dwars kind.
Zo zien we ze graag.

de foto's,
niet de kinderen.

Ursula zei

Wat een prachtige foto`s en een heerlijk verhaal!
Ben benieuwd welke foto`s ze gaan plaatsen, want deze zijn sowieso al gaaf.
Groetjes Ursula

Kelly zei

Waauw! Supermooie foto's. Even stressen, maar dan heb je ook wat. Zelfs die waar Tijl geen zin meer heeft vind ik geweldig.

Evelyn zei

Mooi zeg! Wel een beetje een vreemde fotograaf hoor; "Je hebt een vieze tiet'..! Nah!

leonieke zei

persoonlijk zou ik echt HEEEEL blij worden van zulke foto's met kids.
mooi man! en t ziet er echt uit alsof je er altijd zo friswit en schoon bijloopt, en alsof t zo uit de kast getrokken is,. zo'n "o,dit had ik toevallig al aan look".

dat gaatjes in tshirtmysterie is zelfs stoer; mijn 16 jarige heeft hier ernstig last van. 16!
mocht je t ontrafelen; let me know!

Laurent zei

''Je hebt een vieze tiet', zei de fotograaf wijzend op twee chocoladebruine smetjes op mijn borstzakje'

Tsss, waar kíjkt die man naar, zeg.

Susy zei

@Laurent: hè toch ja.
Dat hoor je ook nooit, dat mannen daar naar kijken.

Mme Zsazsa zei

Ik vind u echt een geweldig knappe vrouw, ik wou dat al lang eens zeggen, bij deze!

Die gaatjes komen van tegen uw aanrecht te staan, ge moet eens mikken, wedden dat ze net op die hoogte zitten?

Susy zei

@Mme Zsazsa: Ach Madammeke ZsaZsa.
Zo iets op een vroege donkere ochtend te lezen...
Mijn hart vult zich met vreugd.

Het aanrecht zegt u?
Daar aan te staan probeer ik zoveel mogelijk te voorkomen.