22 juni 2011

Rebel Without a Speen

Johnny Redhead
Gisteren kreeg ik een héél leuk idee voor een logje!
Helaas ben ik dat nu weer kwijt.
Leuker dan de eerste zin gaat het dus niet worden. Dan weet je dat vast.

Ik ben ook eigenlijk een beetje chronisch moe lately en dat is om niks anders dan een dodelijk saaie moederreden; Tijl slaapt tegenwoordig zonder speentje.
Want dat hadden we afgesproken. Als hij vier zou worden. Geen speentje meer in bed.
Dat lose-the-tut gebeuren zou eigenlijk al afgelopen Sinterklaasavond plaatsvinden, maar toen moest Tijl zich zo nodig een gat in zijn hoofd vallen. Omdat ik zo nodig een wasmand met ijzeren rand op een idiote plek onder aan de trap moest zetten.
Daar moesten toen weer hechtingen in, Sinterklaas klopte hem 's avonds nog eens vriendelijk met een 'hallo jongedame' op de nog open wond en toen besloot ik maar dat het niet het moment was om zijn speen op de Pakjesboot naar Spanje te zetten.
Dus zondag was zijn verjaardag en tussen het feestgedruis door vond de Speenoverdracht plaats.
Het speentje gaf hij aan Iben, want die heeft een baby in de buik en gaat een collectors item Bugaboo kopen waardoor er natuurlijk geen geld meer overblijft om een speentje te kopen.
Vandaar dat ze maar al te gretig Tijls gore afgelebberde van de binnenkant beschimmelde speen wilde overnemen.
Op Marktplaats had ik er vast nog wel een flinke duit voor kunnen krijgen, maar ik zeg altijd maar zo; als je je vrienden ergens mee kunt helpen, dan moet je dat doen.   

Nu heeft hij ook 's nachts een mondje.
Nou goed, lang verhaal kort.
Hij gaf de speen zonder mekkeren aan Iben en ging weer verder met de polonaise waar hij als enige aan deelnam.
Nu is de speen weg en het gaat boven verwachting goed.
Tenminste, als je om 5.00 uur gewekt worden goed wilt noemen.
Dat was de eerste ochtend.
De tweede was het 6.00 uur.
Vanochtend werd ik pas van de wekker wakker en zat The Rebel without a Speen al ik weet niet hoe lang beneden Spongebob te kijken.
Dat noemen we, in de wereld van het ouderschap, vooruitgang en gaat al bíjna richting uitslapen.

Nu is het half 3 -ja nú niet meer, maar toen ik aan dit stukje tekst begon nog wel- en loopt de nozem met een rode kop van vermoeidheid door het huis. (Zie boven)
Lois en Olivia zijn hier en hij moet en zal natuurlijk meedoen met hun *kijkt de kamer in* ehm...bondagespelletjes.
[de 'ikweethetookniet'-blik]


Rest mij niks anders dan jullie te vertellen dat -what we've all been waiting for- Patty Brard een nieuwe cd heeft; Patty's Party!
Jaja. De beste nieuwtjes hoor je hier, hier hier hier! 

23 opmerkingen:

sanneke zei

Goed man, geen speen meer! Maar ik zou volgend jaar een andere Sinterklaas inhuren.

Ik houd mijn mond over de bondagespelletjes.

Susy zei

@Sanneke: Ach. Ik was nu net in de hoop dat je me er wat meer over zou vertellen, mevrouw Marlies Bondage Bra Dekkers!

Jammer.

Astrid zei

Was dat bondage-gebeuren voor of na die schone billen?

Maar Tijlemans, goed bezig! Koos Speenloos is bijna een echt feit. En wat zal de kleine baby van Iben er blij mee zijn. Die duikelt nu van pure euforie een extra rondje door de buik, me dunkt.

sanneke zei

Haha, maar ik heb geen bondagebra's van haar hoor. Ben geen rollade. Alleen dat... nee, laat maar.

Susy zei

@Astrid: haha, ik denk, waar heeft ze het toch over!
Ja. Schone poep. Zo noemt Olivia dat altijd als de poep eh...
Dit wordt te plastisch.
Ja. Koos, duikelt, euforie, dunk.

@Sanneke: Zucht. Ja. Alsjeblieft. Laat maar ja.

Nicole zei

Zal ik dan maar reageren op Patty's nieuwe album?!
*doet vierkante lach*

Oh. Oké. Dan niet.
Trots ben ik. Op Tijlie.

Susy zei

@Nicole: ik zat al met smart te wachten op je vierkante lach.
Maar hee, kijk eens wat ik voor je geregeld heb?
Reacties ónder het logje!

Nicole zei

Oh, wat fijn!!
Maar. Ik plaatste de vorige en deze trouwens ook, via mn aaifoon. Dus. Kzie t niet.

Susy zei

@Nicole: toch. Want er opent dan geen nieuw scherm op de iPhone.
Ja.
Like whatever.

Nicole zei

Oh!! Oh wat fijn man!!!!
*zet Patty masker weer op*

Karin zei

"...en ging weer verder met de polonaise waar hij als enige aan deelnam." hahahaha
Maar nu maak ik me wel nog meer zorgen, want Britt moet haar speen ook inleveren zeer binnenkort. En die is (ook met speen) altijd al om 6:15 wakker. Ik zal haar maar even leren hoe ze zelf de tv aan kan zetten....

Door zei

Bewondering hier!! Dat heb je ff snel voor elkaar! Tsssskk.. ik deed daar eh.. heel lang over.

Susy zei

@Karin: Oh hemeltje. Tja. Dat wordt wel even bikkelen hoor.
Maar goed. Ik denk, hij doet maar, dan gaat ie maar naar beneden.
Uiteindeijk komt de ochtend dat ie toch denkt; ik draai me nog een keertje om.

Als ie 14 is en een stinkende puber is.

@Door: Eh. Ja. Iron Lady hè. Ik.

Kelly zei

Heel goed van Tijl, heel goed!
Ik moest hardop lachen om die zin van die polonaise waar hij als enige aan deelnam.
Zo'n typisch Susyzinnetje.

Saralien zei

Wat een held, zo zonder speen.

En het nieuws van de dag vind ik die buggaboo collectors item eh.. Bestaat dat??

_Miffy_ zei

Ook al gaat het nergens over, ik moet altijd lachen om je. Ben je nou IRL ook zo grappig, of bewaar je je leukheid voor je lezers c.q. ben je alleen online *zo* omdat je dan lang over je grappen na kan denken?

En tumps-up voor Tijl-zonder-speen!

groetjes
_Miffy_

Susy zei

@Kelly: Ja, maar Tijlie loopt eigenlijk elke dag alleen in een polonaise.
Een solonaise.
Hè verdomme. Weer een goede woordgrap laten liggen. Kak.

@Mammalien: weet ík veel. In mijn tijd hadden ze die dingen nog niet. Ofja. Vast wel, maar wij kochten gewoon een eh...ehm...rooie.

@Miffy: nou, kind toch! Ik zal het je eerlijk zeggen. In het echt ben ik werkelijk níks an.
Gewoon. Saai. In een huispak.
En grappen maken vind ik ordinair.
....
;)

pechgehad zei

Haha de reaxies lezen bijna net zo lekker als je blogjens...Ja jij saai, duh.

<}:o). Edu, -x-

Edu zei

Pech gehad? Dat ben ik niet hoor, ikniesnapnie.

Susy zei

@Edu: Maakt niet uit, hoor Edu.
Pech gehad. ;)

Anoniem zei

Ghegheghe, weer heerlijk om te lezen :)

Susy zei

@Soes: Je bent altijd laat, maar je leest tóch én je reageert --> :)

Kristel zei

HAHA ik lees deze nu pas, maar al een kwartiertje geleden, maar ik kon nu pas wat schrijven vanwege omdat ik eerst heel hard moest lachen om Sinterklaas en 'hallo jongedame'. HAHAHAHAHAHAHAHA. Mijn Zonen hebben ook van dat weelderige haar waardoor die misvattingen wellicht gebeuren. (Jan? Heet dat kindje Jan? Maar het is een meisje? Nee? Oh. Nee, niet door het lange haar, hij heeft een meisjesgezichtje. Ja, echt.)
Maar hoera voor de speenloze!