2 oktober 2011

Na zomer komt zonneschijn


Moeder Natuur en ik waren al een tijdje op non speaking terms.
Iets met een verregende vakantie en gewoon, wat kleine dingetjes die me niet aanstonden.
Afspraken niet nakomen, met de herfst heulen in augustus, niks laten horen in de weekenden en dan weer heel overdreven aanwezig zijn op maandagen.
Hou 'k niet van.
Maar deze week zijn we weer schoorvoetend tot elkander gekomen en vandaag heb ik zelfs gezegd: hee man, je bent een tof wijf, Naat!
Wij gaan zó way back, Naat ik en ik, dus ik mag Naat zeggen.
En omdat weermannen en moeders en zelfs volslagen vreemden tegen elkaar riepen 'Vandaag is het de laatste zomerdag! VANDAAG! LAATSTE! ZOMERDAG!' werd de druk een beetje opgevoerd om er VANDAAG! dan ook van te gaan genieten.
Als het dan toch zomer was, dan moesten de kinderen ook maar op een strand(je) gegooid worden, iets  waar ze dit jaar gewoon nog niet geweest waren.

Dat strand in Frankrijk waar we onszelf door de bijtende kou en de harde wind bíjna vrijwillig in fleece hulden niet meegeteld dan.




'Hier ligt modder!'
- Dat is nat zand.
'Het lijkt op poep.'
- .....
 

En koud ja.  Kouwe poep. 

Tijl was vooral goed in úit het water rennen.
Olivia het waterratje ging hardcore kopje onder.
'Ik doe de rugkrauwer!'


Aanschouw De Wat Onhandig Geplaatste Stok
gevolg van Photo Angle Fail by Mother.
Sorry hoor.


Aanschouw De Ontevreden Arnie Alberts-blik.
('Peter, geloof me, man. Helmink is je moeder, man!
Nu. Waar is mijn bodywarmer? Linda!')



Alles leuk en aardig nu.
Laat die herfst nu maar komen.
Ik krijg de seizoenen zo toch niet meer met goed fatsoen uitgelegd aan mijn kinderen!

Wat komt er na de zomer?
- Herfst.
En daarna?
- Zomer.
Hoe groot is de aarde?
- Herfst.
Mamaaaaaa!

Pfff.

18 opmerkingen:

Kelly zei

Je plakt deze foto's gewoon heel sneaky ergens tussen de foto's van jullie zomervakantie. Ja nee het is toch gewoon bijna niet te geloven dat dit foto's van oktober zijn. Tis dat ik zelf getuige was van dit mooie weer. Mag best zo door gaan tot Kerst of zo. Beetje ter compensatie of zo.

Astrid zei

Whaaa ik hoor Helmink blaten... "we moeten nu de polisie bellen". Die blik is nl levensecht. Van Tijl dus. Aka arnie.

En dat stokje, ik kwam niet meer bij.

En WTF. Hier ook zo'n wereldvrager. Hoe kunnen we nou op een bal zitten. Waarom vallen we er dan niet af. Ik zie de wereldbol niet hoor, ik zie gewoon de grond.

En ik. Ik. Moeder Astrid. Ik wil emigreren. Naar een land zonder seizoenen. Altijd zoals dit. Welk land van de wereldbol moet ik dan hebben? Tijd om te google-earthen!

Door zei

Geweldige onderschriften. Je koterszien er uit alsof het een lange warme zomer is geweest. Dat doe je goedin een week! Zullen de indo-genen wel zijn?

@astrid; Curacao! Hele jaar 28 degrees!! Geen idee waarom ik dat eiland verlaten heb. #spijt

Susy zei

@Kelly: nou, dat vind ik dus ook.
Wat compensatie.
On the other hand,
het voelt wel raar.
Op je slippers door de herfstbladeren slenteren.

@Astrid: haha, ja, dat stokje.
Zag ik ook later pas.
En wat ís dat met die ingewikkelde vragen?
Olivia stelt me allerlei vragen over afstanden en meters en weet ik veel wat en Tijl over letters, cijfers en de aarde.
Mama snapt dat óók allemaal niet, kinderen.
En...naar Curacao. Lees ik net.

@Door: ja, de indo-genen zullen het wel zijn.
Die 2 hebben na een uurtje in de zon al meteen witte zwembroekbillen.

NOVY zei

Haha!
Haha!
Zie je wel.
Je kunt het nog.

Margje aka Toet zei

Hahahaaha, die GTST conversatie in combi met die foto. Dank voor een lach op de maandagochtend!

Edu zei

Hahaha prachtig, vooral je comments.."Photo Angle Fail by Mother" ik moest er idd wel gelijk naar kijken, foei. :-) -x-

Edu

Susy zei

@Novy: Hmz.

@Toet: nou graag gedaan hoor.
Bij nader inzien had ik m nog wel meer kunnen uitwerken.
Iets met Daniël Daniël ofzo.

@Edu: Ja, jij foei!!

Evelyn zei

En ja, als je vakantie verregend is (ik herinner je er nog maar eens aan, sorry), dan móet je Tijl natuurlijk wel twéé zwembroeken op 1 dag aan doen. Die hadden nog geen zonlicht gezien natuurlijk. :-) En inderdaad: Sprékend Arnie, zeg. Gewoon griezelig..

Susy zei

@Evelyn: Nou. Die met de streepjes is gewoon z'n boxershort.
Die deed ie steeds weer aan omdat hij kouwe billen kreeg.

En ik heb al gebeld met Harry Klooster.
In 2021 mag hij auditie doen voor de rol van de verloren zoon van Arnie die gevonden werd door Frits van Houten die nog bleek te leven en de jongen tijdens een sabbatical in de diepe jungle van Zuid-Amerika tegenkwam waar hij al die jaren was opgegroeid tussen de bavianen.
Ja.
Het gaat iets bijzonders worden, hoor.

leonieke zei

ha die suzy,
wat een heeeeerlijk blogje, en wat is jouw mannetje nog zalig klein.

oke, ik lig volledig in de clinch met de seizoenen; zo zocht ik vandaag eikeltjes etc. in het bos, op slippers en in een hemdje,.belachelijk. en ging ik ook nog even naar het tuincentrum ( je moet die dingen natuurlijk wel ergens opplakken) waar ze - o schik!- de ................kerstspullen aan het uitstallen waren.
ben er stil van.

ga kerstliedjes zingen in bikini denk ik.
of bbqen met een muts op.

mij krijg je niet gek

Susy zei

@Leonieke: Ja, hij is nog klein.
Ook al zeurt hij me de hele dag om de oren over letters en woorden. (Goddamn kindergarten!)
En ik hou hem ook graag nog een beetje klein.
Dus geven we hem weinig te eten.
Oh nee, wacht.
Dat doet ie zelf al.
Groentezeikerd.
Maar dat is weer een ander verhaal.

Eikels zoeken in bikini?
Die kwamen dan vast vanzelf?

Hm.
Slechte grap.
Vergezocht ook.
Maar jou krijg je niet gek gelukkig.

Laurent zei

Nee, straks vroeg in november valt de winter in, en in januari krijgen we herfst.

Susy zei

@Laurent: Is dat écht zo?
Ben jij weerman, Laurent?
Maar in april is het altijd zomer, hè!

En het is altijd lente,
in de ogen,
van de tandartsassistente.


pfff.

Laat maar.

Nicolekebolleke zei

Haet det jonk al 'ne boddiewermer?

Oh ja. Wat was het lekker he.
En vandaag is t verdomme al de hele dag donker...

Susy zei

@Nicole: nee man! Hij heeft nog geen boddiewermer!
God, gemiste kans.

leonieke zei

:-)
jij bent grappig.echt.
mocht je m klein willen houden, in china is inwikkelen jaren lang effectief gebleken. ( bij voetjes althans maar he, wie zegt dat t ook niet werkt bij complete kids?)

Quirk zei

Ik genoot er ook enorm van.
Door te zitten zagen in mijn huiskamer.
Dus doe mij nog maar zo'n indianenzomerweekend!
En ghehehehe, Arnie. Sprekend ja!