19 oktober 2011

'Fuck' is ook een woord.

Omdat ik hedenmorgen weer op een belachelijk tijdstip op mijn werk was, vraag me niet waarom...oh, je vraagt wel waarom?
Nou leuk dat je het vraagt, het zit zo: ik werk dus tegenwoordig ook op woensdag. Zes jaar lang niet meer gedaan, maar nu, kinderen op school hè, dus ja, meer deelnemen aan de werkende maatschappij, dat bed uit, dat nest uit, de wereld in, de economie draaiende houden, je kent het wel.
Maar woensdag was mijn boodschappendag, waardoor nu elke dinsdagavond de koelkast zenuwachtig begint te trillen en de voorraadkastjes met hun kaakjes beginnen te klepperen, dú-hus, *haalt diep adem* begin ik op woensdag héél héél vroeg, ben dan ook héél vroeg klaar, ren dan naar de auto, stap er in, rijd naar de Alberto, ren daar naar binnen, gooi een karretje vol, ren er weer uit, word door een zenuwachtige cassière gedwongen terug te komen, want ik moet nog wel betalen, betaal, ren weer verder, rij naar huis, berg in alle hoeken en gaten de boodschappen op, haal het pak wc-papier van het dak van de auto, en als ik dan nét het laatste rijstpak op de plank heb gezet, is het tijd om mijn kinderen van school te halen om ze tosti's voor te schotelen en daarna met ze te schaken terwijl ik een half oog op één van mijn Worfeudpotjes houd waar Olivia dan af en toe op meekijkt en heeft geconstateerd dat 'fuck' een woord is, maar dat je, gezien haar moeders strenge gezicht, níet mag gebruiken.
Ontzettend dynamisch, hoor.
Maar goed. Dáárom dus nu alleen maar even een foto.
Want tijpen kan ik nog niet.

En op zondag kijk ik dus graag heel sereen over de Roer met mijn dochter als rugzakje.

16 opmerkingen:

sanneke zei

Eigenlijk heb ik nog geen idee van wat jij doet tussen dat belachelijk vroeg op je werk komen en de AH uit proberen te vluchten zonder te betalen. Ja, werken, maar wat voor werk?

Susy zei

@Sanneke: dat is vreselijk geheim, Sanneke! Spionage, forensisch onderzoek, ik kan er níks over zeggen...
Maar als je er naar vraagt, dan zeg ik dat ik bij een woningstichting werk en daar de financiele administratie doe.
Als rookgordijn natuurlijk.

NOVY zei

Die mensen zijn echt gek, dat ze jou de financiële administratie laten doen.
Maar goed.
Mooie foto.

Astrid zei

haha, ik volg Novy. Maargoed, tis uiteraard een rookgordijn. Ja. Maar wellicht moet je op zoek gaan naar een iets betrouwbaarder rookgordijn.

Maar HOE vroeg begin jij in godesnaam dat je nog voor de school uit is al boodschappen kan hebben gedaan. Wow.

Susy zei

@Novy: toen ik via het uitzendbureau werd voorgesteld, namen ze denk ik aan dat ik dat graag wilde doen.

Ja dank je. #foto

@Astrid: om half 8. Zeven uur dertig! Half 12 klaar, uur de tijd voor de groceries...

foxfifi zei

Het is een leuke post.

sanneke zei

Wow, jij bent dus goed in financiele administratie. #dieprespect Ze laten je er toch wel de bedrijfskrant schrijven, hè, met alle vette roddels er in en column 'Wat de wc-rollen fluisteren'.

Inge zei

Je schrijft leuk!

Edu zei

Hihihi jep sereen, heel sereen.:-) #fieuwiet..

-x-

Susy zei

@Foxfifi: leuke post hè! Moet je nagaan als ik je een echte bríef stuur!
Hm. Flauw.

@Sanneke: haha, ja, wat de wc-rollen fluisteren.
Onder andere dat ik de wc-deur niet altijd op slot doe en er dan mensen naar binnenlopen terwijl ik hang te kantoorplassen.
Maar goed.
Dus.

@Inge: wel, dank u!

@Edu: Vind je niet? Wel toch?

Nicoleke zei

Volgende week woensdag doorbreken we dit patroon even...

Susy zei

@Nicole: ja dat doen we. Thank god.

Nicolet zei

wauw respect hoor om half 8 al beginnen! Maar gelukkig als Zoon volgend jaar naar school gaat, mag hij tot 2 uur blijven en kan ik dus rustig op een normale tijd beginnen, nog boodschappen doen en hem ophalen. Ware het niet dat ik nooit boodschappen doe, want dat hier de man des huizes op zijn vrije dag.

Susy zei

@Nicolet: ja, ik zou het ook 's avonds kunnen doen (ik doe het nu eenmaal graag zelf), maar de avond is de avond en dan wil ik niet meer door supermarkten lopen.
Of wacht eens, op vrijdagmorgen kan het ook!
Nah.

Toet/Margje zei

Ik zat ook al te rekenen hoe je in hemelsnaam nog aan werken toe kwam op die woensdagochtend. Maar hier zijn ze op de woensdag al om 12 uur vrij. Gelukkig is de man op woensdagen thuis, kan hij ze leuk van school halen terwijl ik mijn under cover beroep uitvoer.

Mooie foto zeg. Wauw.

Susy zei

@Toet: Achja. Als ik de stuff eenmaal in huis heb, ben ik wel weer heel blij.
Daar heb ik wel een uurtje haasten voor over.

Haha. Je undercover beroep.