24 september 2011

The A-team

Vandaag moest ik even naar de Lidl.
Daar ging ik heen voor hun onbekende en daardoor onderschatte diepvries paëlla.
Rijk gevuld met inktvis, garnalen, mosselen en veel groentespul.
U weet, niks is mij te gek om een voedzame maaltijd op tafel te zetten, daar wil ik best een stukje voor rijden.
En dan loop ik door die Lidl en even later ook nog door de Aldi en dan ben ik elke keer weer zo verrukt over alles wat ze hebben!
Want ze hebben zoveel! En het is allemaal zo goedkoop!
Ze hebben alles! En alles is maar iets van 0,04 cent enzo! Ja echt!
'Waarom kom ik hier niet vaker?' mompel ik voor mezelf uit terwijl ik in mijn ooghoek een Turkse vrouw 700 flesjes water zie inladen en me een fractie van een seconde zorgen maak of ik iets gemist heb over op het zuiden van Nederland aanstormende satelietbrokstukken.
Maar die gedachte wordt verdrongen door de aanblik van een multihakker.
Want misschien moet ik die wel.
Ik heb altijd graag willen multihakken. Multihakken is a way of life.
Hakken dat is één ding. Maar wil je het goed doen, doe je het multi. Zo is het gewoon.
Maar wacht!
Daar! Een verwarmingskussen voor rug en nek! 'Ideaal voor langdurige, weldadige warmte rondom rug en nek door extra lang rugkussen! Met 6 instelbare temperatuurstanden!'
Misschien moet ik die wel.
Kijk eens hoe content die mevrouw er bij kijkt!

Hoe zalig zal de winter zijn? Op de bank, onder een dekentje met 10 openstaande Wordfeudspellen een goed boek en dan die langdurige, weldadige warmte.
En dat voor maar € 19,99.
Maar goed. Ik was er natuurlijk voor die paëlla. Dus loop ik maar stug door en laat ik me niet verleiden door Mister Choc's chocoladerozijnen, de 100 % buffelledere lederhose (?!), het voetmassageapparaat of de maxiverpakking tiramisu.
Ook de pot olijven the size of a watermelon laat ik staan, maar ik knik wel even geïmponeerd naar hem.
Omdat ik geen aanhangwagen bij me heb, leg ik het familiepak Nepedet wc-papier ook maar weer terug.
Ik ging tenslotte alleen voor de paëlla.

Ja kijk. Die gravadlax had ik nodig voor de salade.
Het ontbijtspek omdat Olivia dat zo graag bij haar gebakken eitje eet.
Die milkshakes, de poffertjes en de ijsjes omdat we een logeetje hadden.
Dan wil je tóch iets extra's doen natuurlijk.
Chips. Moet je gewoon in huis hebben.
En. Potverdórie hee! Die Mister Choc!
Toch meegeglipt hè. Open ook nog.
Nouja. Kan ik het maar beter meteen opeten. 
Ja mensen.
Wat ik eigenlijk wilde zeggen. Joost mag het weten.

Nou.
Hier kreeg ik gisteren kippenvel van. Dus doe mij maar een Guy.
Met een Charlie on the side.




Trouwens. Deze is ook prachtig.


20 opmerkingen:

Jolanda zei

Op eenzelfde wijze met dito resultaat bewoog ik mij vandaag door de Action. ;-)

Sacha zei

Hier eenzelfde verhaal, inclusief de lederhose (heb m toch maar laten liggen....)

Marijke/Figarootje zei

Heel erg herkenbaar op de een of andere rare manier...

NOVY zei

Haha. Haha. Die multihakker had je moeten nemen.
Je bent grappig.
En die Guy, die is God.

Vita zei

Ik kijk dus geen TVOH, maar ik zie dat ik een chickenskin infested schoen van nickensimon hád kunnen hebben. Bummer.

leonieke zei

moest er laatst ook zijn voor 1 dingetje, en dacht; kan gelijk wel even de weekboodschappen meenemen ( voor zover ik die daar wil halen). een volgepropte grote boodschappentas had ik, voor 16 eurootjes,..geweldig vind ik dat.
en die toetjes,.....ik ervaar trouwens totaal geen gemis aan een multihakker, maar als je zo'n ding ziet merk je vaak pas hoe hard je m nodig hebt, net als het ruggenwarmertje waar je een gelukkig gezichtje van krijgt..

fijn weekend!

leoniek

sjakkiesunshine zei

Bestaat er eigenlijk al een 'Susy schrijft' fanclub?

Susy zei

@Jolanda: De Action! Ook zoiets!
Daar denk je ook écht álles nodig te hebben hè.
En lekker goedkoop speelgoed.
Dat snel stuk gaat.

@Sacha: jammer. Ik wil eigenlijk toch wel weten of ie bevalt...

@Marijke: ja. Op een rare manier ja.

@Novy: Ja dom van me. Multihakken lijkt me enig.
('Hee, mooie schoenen zeg! En wat een multihakken!')

@Vita: Dat heb je dus gemist hè meid.
Quit a shame.

@Leonieke: Ja! Die lekkere yoghurttoetjes met die witte en bruine chocoladebolletjes! Yumyum!

@Sjakkie: Dat móet toch wel?!

Mimi zei

Jaaa, die Guy! Gevoeletje legt ie er in hè? Allejesus.
Ik was ook bij de Lidl. Das zeldzaam, want zoals je mij waarschijnlijk wel vaker hebt horen opscheppen, doe ik zelden boodschappen. Dat doet de man des huizes. Ik kon de prijs van dat pak XXXXXL toiletpapier alleen niet vinden. Heb maar weer schuurpapier gekocht.
Mijn oog viel trouwens direct op een mega pot augurken. Maar dat zal in mijn toestand wel normaal zijn.

En wat lees ik nou op je blog, is Patrick dood? Wow. Wist ik niet.

Mimi zei

Ooooh! En je had al van de chocodingen gegeten voor ze goed en wel in de kast lagen!

Susy zei

@Mimi: haha, die pot augurken zag ik ook.
Maar die noemde ik niet, want dan krijg je weer van die grapjassen in de reactiebox die meteen een verband leggen met een evt. zwangerschap.

Mens. Jij wist nog niet dat Patrick dood is??
Hou je vast: Michael Jackson leeft ook niet meer.


En over die choco's.
Die hebben de kast nooit gehaald...

Mimi zei

@ Susy: Michael? Michael wie?

Susy zei

@Mimi: Dat zeg ik. Jackson. Jackson.

J.Fox schijnt nog te leven.
Bolton ook.
Douglas ook.
Schumacher ook.

Quirk zei

Vergeet Pilarczyk ook niet.
God Guy doet het niet meer, maar die andere is wel mooi ja.

En ik wil ook een Lidl in de buurt, die zit hier veel te ver weg. En een Jumbo.
Wil ik.

Susy zei

@Quirk: Och ja. Pielarkziek.
Ik hoorde het net al, ja, van God Guy.
Ja nou pech.
Yesterdays' paper.
Yesterday's paper.

Jumbo heb je niet in de buurt?
Ik ben niet zo van de Jumbo.
Maar ze zijn wél goejekoper dan de Alberto.

sanneke zei

Dat dekje! Voor als je altijd al eens wilde weten hoe een schildpad zich voelt. Een tropische schildpad.

Nicolekebolleke zei

Hey. Ik had dus ook weer eens via mn foon gereageerd en die reactie is er niet...

Maar goed.
Lidl.
Ik kom er te weinig.
Terwijl de chocola van daar dus echt goddelijk is.
En vroeger.. 'vreuger'... toen kende de kassameisjes van de Aldi álle prijzen uit hun hoofd he?!
Knap.

Goed.

En ik keek zaterdagmorgen naar de hh van de Vois en man.. tránen in mijn ogen door die Guy!

Susy zei

@Sanneke: eh. Ja. Want zo'n dekje weegt vast net zo zwaar als een schild.
Denk ik.

@Nicole: Ja nou. Als je via Twitter een blogspot opent, dan pakt ie dus die reactie niet.
Alleen als je m opent via Safari.
Dan wel. Gek ding.

Ja héérlijke sjokkela hebben ze daar, hè!

En Guy ook goddelijk.

Door zei

Snik. Wij hebben hier geen Lidl. Maar wél een Aldi. En daar haal ik ook vrachtwagens vol boodschappen voor 5 euro. Niet normaal man.

Susy zei

@Door: vrachtwagens vol voor 5 euro.
Wauw. Die Aldi daar is écht goedkoop he!