16 oktober 2011

De wereldvreemde Chinchin

Deze foto hangt bij vriendin B. op het prikbord in de keuken.
Ik wil hem elke keer mee naar huis nemen, maar ze claimt dat de foto van haar is.
Zelf gejat ja!
Ik moet elke keer weer zo lachen om die foto.
Die waanzinnige ogen, dat dwaze mondje en dat onvoordelig stel kinnen.
Dan leg ik mijn vinger over de onderkant van het gezichtje en tuur heel lang in die donkere oogjes of ik Tijl er nog ergens in kan herkennen.
Want dit is Tijl hè.
Wellicht had u dat nog niet in de gaten.
Maar ik kreeg het maar steeds niet voor mekaar.
'Tijl! Tijl!' riep ik naar de foto. 'Are you in there?'
Zei niks terug. Want ik riep dat ook niet, maar dat is gewoon voor dit verhaal, dat ik zeg dat ik dat riep. Bovendien, áls ik het al riep, dan zou zo'n foto natuurlijk niets terugzeggen.
Pff.
Whatever.
Dus ik dacht, ik vraag Tijl of ie nog eens zo wil kijken. Liet hem deze foto zien, in z'n koppie prenten en het te imiteren. Dit was uiteraard ná onze felle discussie over of hij werkelijk die wereldvreemde ChinChin op de foto was of niet. Ik zei van wel, hij zei van niet. Ik zei, doe 'm nou maar gewoon na, jongen en zeur niet.
Deed ie.


Ja. Nee. Toen zag ik het opeens toch wel ja.

Nou dat dus.
En (nu ga ik dit afraffelen want So You Think You Can Dance mijn cursus bloembinden begint) verder liepen Olivia en ik vanochtend door de nog stille binnenstad van Roermond.
Voordat het -wederom- overspoeld werd met Duitsers.
Samen met een fotografe die haar portfolio wilde vullen en mij gevraagd had met mijn dochter model te staan.
En dat deden we dus. Heel ontspannen en au naturel hangend over een stadsmuur en met de neuzen tegen elkaar aan staan, zoals we dat dagelijks doen.
Dat was gezellig en heerlijk in de zon en Olivia kreeg ook nog een McFlurry Stroopwafel en een draaimolenritje als dank voor de medewerking.
Bij de Maas, liggend op de grond, God knows why, waarschijnlijk op zoek naar m'n zonnebril ofzo, maakte ik zelf ook nog even een fotootje.




En 's middags gingen we naar de Lion King.

in 3D

Einde.
Dág!

18 opmerkingen:

Laurent zei

Ja, aan de ogen zie je wel dat het Tijl is, als je het weet tenminste.

NOVY zei

Haha.

sanneke zei

Haha, die Tijl, briljant! :)

Peet zei

geweldig, die laatste foto van Tijl. Lekker menneke!

Marijke/Figarootje zei

Wat een schattekes!

Susy zei

@Laurent: haha. Ja. Als je het weet ja.

@Novy: Haha.

@Sanneke: Haha.

@Peet: Net één van de Beatles met die bril zo.

@Marijke: Skatties hè!

Miek zei

ha! ja die ken ik nog wel. moooi. allebei. (zowel de onderkinnen als je kindekes. ha)

Susy zei

@Miek: hahaha, ja, alle kinders en onderkinnen, allemaal mooi!

Nicolekebolleke zei

Ik herken Tijl dat heel goed in juist...
En Olivia herken ik ook!

Oh.

Wat een mooi meiske is het toch he...

Kelly zei

Hahaha, ik moet erg lachen om die 2e foto van Tijl. Hij kan zichzelf goed imiteren moet ik zeggen.
En die Olivia. Echt een fotomodel in de dop.

Susy zei

@Nicole: haha! Wat goed dat je Olivia ook herkent!
Dat krijgt niet iedereen voor elkaar.
Nee.

@Kelly: Tis een karikatuur van zichzelf, die knul.

DharSon zei

Hahaha wel leuk die toen en nu foto van Tijl! :)

Susy zei

@Dharson: :) Lekker dingetje is het. Al zeg ik het zelf...

Rinet zei

Wat mij het meeste opvalt is hoe Olivia op haar mamma lijkt... ongelovelijk!
Je hebt mooie kindjes!!!

Groetjes Rinette

(oh en hoe komt t dat jij wél reacties kan krijgen op je blog... Niemand krijgt het bij mij voor elkaar...)

Susy zei

@Rinet: dank je! Voor dat eerste.
Dat tweede:
dat heb ik net gedaan. Bij jou reageren.
Maar dat ging nog niet zo makkelijk.
Pas als ik eerst op voorbeeld klikte en dan de woordverificatie deed en toen weer op reactie plaatsen, tóen deed ie het.
Heb je wel alle reactie-instellingen goed staan?

Rinet zei

@Susy Ja, alle reactie-instellingen staan goed. Het is op zich een bekend probleem bij blogger, maar vind het dus raar dat er bij de 1 wel en bij de ander niet gereageerd kan worden.... Nou ja, geeft ook niets, krijg wel reacties via twitter, fb en hyves... is ook prima! Thanx voor het proberen!!

Caroline zei

"Want ik riep dat ook niet, maar dat is gewoon voor dit verhaal, dat ik zeg dat ik dat riep. Bovendien, áls ik het al riep, dan zou zo'n foto natuurlijk niets terugzeggen"

zegt dat wat over mijn gevoel voor humor, denk je? Dat ik dat dus echt héél erg lollig vind....

Gezellig logvoer. Ik moet hier weer eens vaker aanhaken. Aanháken! Hahah....Nou ja, mijn gevoel voor humor dus.

Susy zei

@Caroline: haha, nee hoor, het spreekt alleen maar voor je dat je daar om moet lachen.

Dit in tegenstelling tot dat haken.
Milf? Milf?
Waar?