8 juli 2011

There's Tante Cor in me screaming to get out.

Dezelfde vriendin die me er in juli 2008 zó uit liet zien,
naar aanleiding van een Kom Verkleed in 80's-stijlfeestje, laat me morgen weer opdraven voor een ander feestje.
Thema: Sjabben.
Dat woord moet ik waarschijnlijk even uitleggen.
Ik moet zeggen; voor ik in Roermond kwam wonen, was ik me geenszins bewust van het bestaan van sjabben.
Maar sjabben zijn overal. En altijd. Niet alleen in het zuiden.
Ik weet niet zo goed hoe ik het moet vertalen.
Schorem, tuig, het komt in de buurt maar het is het nét niet. Je hebt namelijk ook het sjiekere tuig.
Zij houden van veel opschmuck en etaleren dit door middel van witte leggings met kant, veel goud, veel blond, veel tijgerprint, parelmoer maar ook het flamingoroze huispak dat dan opeens geen huispak maar een uitpak is.
Zoiets. U krijgt een beeld. Ja?
Nu kijk, ieder z'n ding natuurlijk, maar veiligetrendvolger als ik ben, ik heb dat soort dingen niet in huis.
Voor mij, de notoire skinnyjeans-met-wit-shirt-draagster, is mijn bloemige jumpsuit al bíjna a bridge too far.
Goddank deinst mijn beloved friend Iben niet terug voor een tijgerprintje meer of minder, dus daar mocht ik net even in de kast duiken. Excusez-moi, de kléédkamer. Jaja!
Ik kreeg drie tijgertjes naar mijn hoofd geslingerd die al aardig in de richting kwamen van de dresscode.
'Oh,' verzuchtte ik 'Had ik er nu maar zo'n leatherlook legging bij.'
Zonder iets te zeggen, graaide Iben in een lade en propte de gewilde legging in mijn handen.

Rest mij niks anders dan morgen nog even bij Bijou Brigitte naar binnen te lopen voor een paar enórme gouden oorbellen.
De platinablonde kleurspoeling sla ik even over en zal morgen als Tante Cor Moreiro mijn opwachting maken.
God sta me bij.



reteslechte bootleg, hilarische scène.

16 opmerkingen:

Ri zei

Jordaanchique meets kamper. Ik heb een beeld.

Susy zei

@Ri: Moreiro meets Golden Earrings. Je hebt een beeld.

sanneke zei

En toch, een blonde pruik zou 't wel helemaal af maken. ( En joehoe, een verkleedfeestje!)

Susy zei

@Sanneke: haha, ja vast. Misschien als ik écht in een dolle bui ben.

Christel Bremmers zei

Er ontbreekt alleen nog een mooie oranje nep-tan. Maar goed, dat gaat misschien weer net te ver..

Susy zei

@Christel: ik ga morgen los met de rouge, doet het ook goed!

NOVY zei

Woeh. Sjabbie!

Nicoleke zei

I love sjabben. De goeie dan he?! Kun je mee lachen. Haha.

En ja.. dat stukje van GV; heerlijk!!

Veterinaire Agenda - Hiskia zei

whahaa, dat zijn echte vrienden!

Anoniem zei

volgens mijn zoon kun je een sjab ook herkennen aan t feit dat ie altijd fiets in de eerste versnelling.....en verdomd als t niet waar is!!
Veul plezeer, wah deer!


Missy

Kristel zei

Ooh Tante Cor, als dat niet smullen is. Ik wil een film alleen ende enkel over tante Cor. Maar ja, dat zal wel weer niet gebeuren.
Hoe leuheuk, zo'n verkleedfeestje! oh zaligheid, ik zou LOS gaan. En het is verplicht dronken worden he, hoort er absoluut bij. En dat je dan je legging verliest. Mehehaehehehe.

leonieke zei

best raar toch, als je veerkampkleertjes leent bij een goede vriendin,..maar sommige kunnen t gewoon hebben zonder bijeffecten. ik moet je eerlijk zeggen dat ik de foto van jou in printje ook lang niet slecht vindt.
vergeet niet de plaknagels MET diamantje! en natuurlijk de wenkbrauwen met duidelijke doorgetrokken streep

Susy zei

@Novy: ja, woeh!
@Nicole: ja, met de goeie kun je lachen.
Met de niet-goeie eh..niet.
@Hiskia: Nóu. En of.
@Missy: hahaha! Dat is heel langzaam toch?
Of juist niet? Hm.
@Kristel: ik kon niet dronken worden, want auto.
Dus ben mijn legging ook niet verloren. Hoewel ie op de dansvloer wél angstvallig laag afzakte...
@Leonieke: haha, Leonieke. Nu heb ik van mezelf al aardig wat wenkbrauw maar anders had ik het zeker gedaan ja.

Iben zei

Ik wist dat die Mochino-tas nog eens van pas zou komen toen ik hem op de rommelmarkt vond...

Susy zei

@Iben: de rommelmarkt...
Noem je zo de kamer van Hannah?

Manon zei

Hé, maar je kunt het hebben, die tijgerprint.