11 juli 2011

Over uitgelubberde oorlellen.

Goed. Even kort over het Sjabbenfeestje.
Want ik wéét dat jullie dwangmatig deze site zitten te refreshen tot ik er éindelijk over schrijf.
Niet? O.

Even kort over het Sjabbenfeestje dan.
Dat was zo fout als ik het me had voorgesteld.

Omdat ik op het laatste moment mijn haar niet à la Tante Cor kreeg en er enkel een plakkerige chocoladebruine suikerspintoestand op mijn hoofd ontstond, besloot ik maar voor trashy blond te gaan en een pruik uit de carnavalsdoos te plukken.
Ook kon ik niet kiezen tussen de korte laarsjes en de zwarte pumps, dus liep ik trekkebenend door het huis tot ik die keus wel kon maken.
Ondertussen gutste het zweet me uit de poriën want a) het tijgerjurkje bleek niet luchtdoorlatend en b) een pruik op je hoofd verhoogd ook nog eens je lichaamstemperatuur.
Toen Tijl begon te janken dat ik mijn 'haar af moest doen', verliet ik met mijn Moshinotasje onder de ene klotsende oksel en mijn laarsjes onder de andere het huis.
De auto bleek ook nog eens réte ver weg te staan, dus moest ik verkleed als Drag Queen meets Kelly Bundy een aardig stuk door onze nette buurt lopen.
Hinken eigenlijk, want na nog geen 5 meter lopen, brak mijn hak af.
Werd de keuze toch voor me gemaakt: de laarsjes dus.
Ik wipte nog even bij Iben langs, die, heel sjiek..., samen met haar ongeboren kind over de grond rolde van het lachen bij de aanblik van mijn outfit.
Ik lakte mijn nagels, bedankte haar voor het lenen van haar identiteit en reed naar het feest.
Onderweg had ik aardig wat bekijks, want een afzakkende hoogblonde pruik boven een dikopgemaakt gezicht met een zweetsnor in een keurige gezinsauto...ja, da's wat apart, blijkbaar.

Enfin. Er was veel Jan Smit, Marianne Rosenberg, André Hazes en meer goeie foute muziek.
Er waren sokken in slippers en overmatige tijgerprints, dito decolletés en de gastheer droeg een t-shirt met daarop de tekst: 'Ik ben geen gynaecoloog maar ik wil best wel even kijken hoor!'
Dussss.
's Avonds in de spiegel bleef er niet meer over dan een verlopen heroïnehoertje met uitgroei bij de slapen, blauwe oogschaduw op haar voorhoofd en uitgelubberde oorlellen.
Het was een goed feestje.
Hier was de schoeiselkeus nog niet gemaakt.
  

Met gastvrouwe Wendy.
En je ziet bij mij bijna niet dat het een pruik is, hè! (zeg nee)
 
Waar ik trouwens het idee vandaan haal, dat sjabbendames
constant heel raar met hun lippen doen; Gód knows...

Over de entourage was tot in de kleinste details nagedacht.
Zie ook de sfeervol gedrapeerde gordijnen.

Kaplaarzen en slippersokken.

Ach kom. Dan zingen we even samen!


16 opmerkingen:

sanneke zei

Tja, eigenlijk staat het je dus wel, hoogblond. En 2 verschillende schoenen.

Susy zei

@San: mee eens.
Zo ben ik dus vandaag ook gaan werken.
Vonden ze leuk.

Door zei

Haha, het lenen van Iben's identiteit:) Wat een niet sjieke opmerking.

Susy zei

@Door: haha! Ze zei zelf: Je gaat gewoon als mij, trut!
Zo zeggen wij dat we elkaar lief vinden...

Kelly zei

Goh, heb je daar nou een pruik op? Of lijkt dat maar zo. Zie je ècht niks van hoor?!?!?!

Susy zei

@Kelly: nou, je gaat echt achterover slaan van verbazing.., want...HET IS EEN PRUIK!

Ja écht!

Kelly zei

Ik geloof je niet.

Nathaly zei

Het leukste aan dit stukje vind ik nog de labels die je het gegeven hebt :')

Susy zei

@Kelly: Ja écht! Het is een pruik!
Lévensecht hè!
Ik ben donker van mezelf. Dónker!
Hajjeniegedacht hè!

@Nathaly: hè, gelukkig dat iemand dat opvalt. Vond ik zelf ook grappig.
Dat is bijna een verhaal op zich, die labels.

Kelly zei

Goh, nooit geweten. Is me eerder niet opgevallen ;)

leonieke zei

die sportsokken in de adidasslippers,..briljant!
ben tot de conclusie gekomen dat jij te weinig bovenbeen/heup hebt om echt goed in t sfeertje te passen in je legging. putten moet je zien! en kwabben.
of scholl kleppers met eeltzolen,.
jak. ik stop met inspirerende gedachten, het is alweer geweest t feest.

leonieke zei

oke, nog een kleine biecht dan:
dat laatste nummer heb ik in de auto op een jaren 70 verzamelcd, briljant als je een dertienjarige duits moet leren, de tekst is diep, heeeeel diep.

Taco zei

Wat nou niet kunnen kiezen: Dat is pas snobistische luiheid!! (de snor is er alweer af trouwens...)

Nicolekebolleke zei

Van die feestjes waar ik best als vlieg rond had willen vliegen om t
e 'sjpienze'... of gewoon als sjab. Kan ook.

madelief zei

ha ha die entourage foto is echt ge-wel-dig.

Mimi zei

Meid, wat heb je het léuk hier! Ik moet vaker m'n lappie opstarten heb ik wel door. Nu even teruglezen. Ndoei!