26 juni 2012

Over koek die op is, GLS en VGH.

De koek is op.
Olivia is er klaar mee, met dat schoolgedoe. Om alles wordt deze dagen geweend. 
Terwijl haar broertje zit te sippen over hoe láng die vakantie wel niet duren moet en hoe láng ie dan wel niet naar school kan en ondertussen even op zijn pas gekregen nieuwe fiets stapt en op twee wielen wegrijdt alsof hij nooit anders gedaan heeft, pruilt Olivia om alles en niets. 
Omdat er iemand op haar wrat stapt (dat is ook vervelend, maar hij is tegenwoordig vrij moeilijk te omzeilen), omdat we geen snijboontjes maar sperzieboontjes eten (wáárdeloze moeder die dat voorschotelt natuurlijk) en omdat Beauty parasieten heeft (Beauty het Nintendo-paard. Dan moet je parasietenpoeder kopen en daar had ze niet genoeg 'kooins' voor). 
Tijdens deze pruilbuien waar ze ook nog eens bijzonder nors bij kijkt, roept ze vertwijfeld uit wanneer we nou eens gaan zwemmen, naar de manege gaan, dat Plopsaland zo leuk was en dat ze nu echt eens in de Python moet. 
U leest het al; de last van de wereld rust op haar schouders. 
En dan kun je wel al zeven jaar zijn, makkelijk is het allemaal niet hoor! 
[sluiktrots-alert aan] Toch vertelde de juf hoe enthousiast ze is in de klas en altijd 100 % inzet toont en het leesniveau van een begin groep 6-er heeft [sluiktrots-alert uit] dus ze heeft in elk geval plezier in school. Maar schoolplezier kent kennelijk ook zijn grenzen. 
Tijd voor vakantie is het en daar ben ik het dan best wel verschrikkelijk mee eens. 
Laten we anders hier heen gaan!





Ja.. Uitstekend plan. Gaan we doen. Volgende week om precies te zijn. 
Dat ik daar in mijn nieuwe bikini kan gaan rondparaderen had nogal wat spreekwoordelijke voeten in de aarde. 
Kent u GLS? Nee? Houden zo. 
GLS, geen idee wat het betekent. Gezellige Lever Service misschien, maar ik denk dat het de G van onbuiGzaam is. Hm. Geen steekhoudende theorie, maar à la. 
Ik bestelde een bikini. Week later briefje in de bus. GLS was geweest met mijn bikini, maar ik was er niet en toen hadden ze 'm weer meegenomen. Joost mag weten waarom. 
Nu heb ik wel wat in de bustepap te brokkelen, maar nou ook weer niet zó erg dat een bikini in mijn maat niet door de brievenbus past, hè?! Brievenbuste. Ghehe. 
Ik moest bellen naar een telefoonnummer. 'Dit gesprek kost 1 euro plús de kosten van uw mobiele telefoon.'
Wel ja. 
Meiske zei dat ze de volgende dag weer zouden komen. 
Ik zei, joh, geef het anders aan de buren, want morgen moet ik ook werken. 
Nou vooruit, één afwijkend huisnummer kon ze wel noteren.
Volgende dag zelfde briefje, geen bikini, ook niet bij de buren.
Ik weer bellen. 'Dit gesprek kost 1 euro plús de kosten van uw mobiele telefoon.' Uhuh. 
Meiske zei dat Bram (Bram ja. Bram de Gezellige Bezorger) zei dat er níemand in de hele straat thuis was. NIEMAND! 
Dus had Bram mijn bikini weer meegenomen. 
Dat is dan het punt dat ik wat geïrriteerd begin te raken, hè.
Ik zeg: Ik. Wil. Mijn. Bikini. Hoe kan ik 'm te pakken krijgen?
Nou, dat was uiteraard geen probleem. Die kon ik dan vanaf de volgende dag gaan óphalen.
Vierendertig komma twee kilometer verderop.
Ja.
Ik zei, je bent niet goed. Ik betaal verzendkosten, bel 2 keer à 1 euro per minuut plús de kosten van mijn mobiele telefoon en nu moet ik 34,2 kilometer gaan rijden met de geschatte brandstofkosten van € 6, 02?!
Ik dacht het dus niet.
Door mijn van gekkigheid overslaande stem dacht het GLS-meisje het dus zelf ook niet.
Goed, het wordt een lang verhaal mensen.
Het eindigde vanmiddag toen ik dus tóch mijn bikini zelf moest ophalen, maar dan 2 komma 2 kilometer verderop bij een onfrisse autoshop met een nog onfrissere vettiggrijshaardame achter de toonbank.
Ik zag mijn pakketje al liggen en wat vraagt de VGH-dame mij?
'Heb je het Niet-thuis-bericht bij je? Want alleen dan krijg je het mee.'
Druppel. Emmer. Bries ende Tier.
Ik trok mijn iPhone als ware het een revolver en vingertipte het nummer van de GLS-klantenservice.
'Ik sta op 30 centimeter afstand van mijn bikini en jij gaat nu zorgen dat ik hem meekrijg. Hier is de VGH-dame.'
En ik drukte mijn splinternieuwe iPhone-schermpje à 99,00 euro plús 1 euro fooi tegen haar plakkerige oren.

Ik heb mijn bikini. Dat lijkt me duidelijk.
En over 12 werkuren vakantie.
Laten we anders hierheen gaan!

Ja. Uitstekend plan.



















11 opmerkingen:

NOVY zei

Ja, laten we anders daar naartoe gaan.
Dus daar ben je zo druk mee. Met bloggen.

Kristel zei

Bries ende tier...hahahaha. Arme..wat een ellende, maar wihoeoe voor de vakantie! Hier nog 3 schoolweken te gaan..

sanneke zei

Ja zeg, en niet een een fotootje van die bikini nou? Jij hebt er een tijd op moeten wachten, maar ik anders ook een heel logje hoor. En aan het eind heb ik 'm nog niet gezien!

Astrid zei

Ha. Mijn man mocht mijn pakje niet ophalen omdat het op mijn voornaam was verstuurd. Maar ik kreeg het 2 dagen later ook niet mee omdat het op zijn achternaam was verstuurd. Dat leverde eigenlijk een soortgelijk gesprek op als jij daar had met je VGH. Voor 3 freaking rompers voor Julian. Die ook makkelijk door de brievenbus hadden gepast. Maar hé. Je gaat bijna naar de zon. Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Mimi zei

Hahaha! Bustepap, brokkelen, mens *veegt lachtraan weg* wat een sterk stuk weer.
Maarre, je belde zeker met selektvracht? Wat een medelijden heb ik met die telefonistes daar. Heb laatst ook even m'n stem moeten verheffen *kuch*. Ik word er gewoon niet blij van als mensen 8m3 doos pontificaal voor m'n deur stallen en ik er met twee kinderen en één kinderwagen in moet.

Lehti Paul zei

Ik hoorde net iets op de radio over een postbode die post van een maand had bewaard in zijn huis. Dat kan ook nog. @ Sanneke; jij bent een mooie, geen shortje op je eigen blog plaatsen en hier wel een (Susy in) bikini willen? ;-)

Susy zei

@Novy: jajaja, ik weet het. Nee daar ben ik niet druk mee. Maar ik poepte er zo maar eentje uit. Opeens.

@Kristel: jamaar, jamaar, als wij weer moeten, hebben jullie nog vakantie. Da's beter.

@Sanneke: Oh. Die had ik al getwitterd hoor. Niet met mezelf erin. Goes without saying.
http://shop.protest.eu/nl/product/longstock-d-cup1
En ik heb natuurlijk nog die van 'jou' van vorig jaar.

@Astrid: hahaha! Wat een gedoe he. Vast héle speciale rompers....
En ja: aaaaaaaaaaaaaah.

@Mimi: Neehee, met GLS. Dat is ook een deliveryservice. Tsk. GLSukkels.

@Lehti: haha, jaja, en dan ondertussen thuis stiekem snuffelen aan al die bikini's enzo. Bah. Vunzige postbode.

Marijke/Figarootje zei

OMG wat moet een mens tegenwoordig toch assertief zijn!!! Geniet van jullie vakantie!

Anoniem zei

Hoi Suus,

Hier een reactie uit Groningen. Lees je blogs eigenlijk al sinds dat je die babyblog van Olivia bijhield. Ben zelf mama van een jongetje en een meisje van (bijna) 4 en (bijna) 6. Was vanmorgen in de tweedehands winkel waar Novy werkt. Vertelde tegen haar dat ik eigenlijk nooit een reactie plaats bij je blogs maar dat ik deze wel altijd met veel plezier lees. Heel herkenbaar en vol humor. Zit dan ook regelmatig hardop tegen mijn beeldscherm te lachen. Bij deze dus mijn ''eerste reactie''. Hopelijk ga je nog lang door met bloggen, maar geniet eerst maar eens van jullie vakantie. Heel veel plezier (met natuurlijk je nieuwe bikini). Pfff.. wat een gedoe voor een pakketje die toch gewoon door de brievenbus past??). Groetjes, Marjan.

Door zei

Haha, mooi stukske weer. Maar hee, die reactie van Marjan, dat is toch geniaal!

Kelly zei

Alvast een hele fijne vakantie! En dit keer met heel veel zon, let maar op.