7 mei 2012

*duwt steen aan de kant*

Mijn mooie amazone
In de verte hoort u een zachtjes geroep. U weet het niet zeker, heeft u het goed gehoord?
Zou het...zo...kunnen zijn? Zou het echt? 
Het geroep wordt harder. Ja! U hoort het nu duidelijk! U spitst voor de zekerheid uw oren, knijpt de ogen even geconcentreerd samen...En..
Ja, u weet het zeker. 
Een warme gloed van blijdschap en opluchting gaat door uw lichaam. 
Het is de zoetgevooisde stem van Susy! En wat roept ze? Wat roept ze daar in al haar elegantie?

JOEHOEEEE!

Hemeltje lief zeg. Ja hallo, hallo, hoi, haaai, hee, hallo!
God god, wat loop ik áchter hè?
Waar zijn de tijden van een logje per dag? Zeven dagen per week een juwééltje in uw feedreader?
Nou. Die zijn er niet meer hoor.
Er was even iets tussengekomen en dat noemde zich Nieuwe Baan.
Het zit zo. De afgelopen ehm...zeven jaar ja, zat ik achter op een kantoortje. Egaal op welke. Maar op elk kantoortje stond een bureautje en op dat bureautje stond een computertje en daar werkte ik aan. Achter. Voor.
Nu niet meer. Nee.
Nu zit ik héél even op een kantoortje en vervolgens word ik door mijn eigen afspraken weggekatapulteerd. In mijn auto, de weg op en vervolgens zit ik in een Grieks restaurant. Of een Chinese massagesalon. Of een door bossen omringd restaurant aan het einde van de bewoonde wereld.
Of zoals vandaag bij een dame thuis waar ik, met de eerder genoemde elegantie, van mijn stoel donderde en zeer onvoordelig op mijn derriere terechtkwam.
Iets met een stoel met zeer flexibele wieltjes, laten we het daar even op houden.
En al dat katapulteren en on the road zijn en de hele dag lullen, nou, dat vrat die eerste twee weken wel wat energie van kantoorjufje Susy.
Maar nu gaat het weer, heb ik mezelf op de spreekwoordelijke rails gezet en komt er langzaam wat structuur in het geheel. Het was even zoeken, zeg maar.
Ik heb het nog niet helemaal gevonden, maar volgens mij kom ik in de buurt.

Anywho.
M'n dochter was ook nog jarig! Ja! Zeven jaar.
Nouja, paardenfeestje hè. En wat een pret was dat. En oh! De Nintendo! Ja die was er ook natuurlijk.
En het meisje dat een half uur te vroeg voor de deur stond en niet werd opgehaald. Die was er ook!
En friet. En paarden. Goes without saying.
U voelt het aankomen....de foto's!





Olivia and the Helmets

*Once upon a time in the West-tune hier*

Free as a b...horse!

Bedenk hier het lawaai bij en vermenigvuldig dat met 100. 


Nintendo zegt dat we 41% gelijkenis hebben en dat we zusjes zijn. 

Nintendo: € 111,00
Kinderliefde: onbetaalbaar.
(ofwel, voor € 111,00 euro word je de liefde verklaard inclusief schattige taalfouten.
Geen geld als je het mij vraagt.)

Van eigen geld nieuw spelletje uitzoeken. 


Overigens, even tussen ons gezegd. Ik vind het nogal wat, hoor. Zo'n zevenjarig dametje.
Kijk, zés! Zes dat is nog klein. Dat klinkt jong. 'Een zoon van vier en een dochter van zes? Oh, je hebt nog kleine kinderen dus.' Zes, dat is net geen vijf meer.
Maar zéven! Ze-ven. Poeh. Dat is over 2 jaar ne-gen. En over 3 jaar tien!
Jaja, en over 20 jaar zevenentwintig, weet ik, maar u snapt me, hè.

Koninginnedag, dat was het ook nog.

Nouja. Nu ik het zo bekijk, eigenlijk heeft u niet zoveel gemist. 
Behalve mij dan. 
*guitige smiley*


15 opmerkingen:

Kim H. zei

Ik heb je wel gemist hoor....dussss koffie, thee...Roermond...Helmond...?

Susy zei

@Nichtje: Haai! Ja man, haha. Morgen hele dag in Helmond maar wel met collega.
Mocht ik tijd hebben wip ik langs en anders ben ik er zéker volgende week ook nog.
Maar, Roermond is ook een uitstekende thee-plek!

Cisca zei

Ik voel gewoon echt een warme gloed van blijdschap!

Anoniem zei

Die van mij wordt over 2 weken 14....*zucht diep*

Kelly zei

Ik heb je ook gemist. Normaal herinner jij me er altijd aan dat er een verjaardag aan zit te komen. Olivia is nl 3 dagen voor onze zoon jarig. Die dus nu ook ZEVEN is. Maar het is goed gekomen. Blijkbaar kan ik zelf ook nog wel redelijk nadenken... Ik heb je zelfs zo gemist, dat ik je oude Olijfje.punt.nl weer eens ben gaan lezen. Vind je vast niet erg hè. Ik zat regelmatig in een deuk achter mijn schermpje. Bv bij dat verhaal van de bevalling van Olivia met die douche en die drol en die klaproos, hahaha. Nou, in ieder geval succes met je nieuwe job!

Mevrouw H zei

Whoo! She's back!
Maar begrijp ik nu dat je eigenlijk altijd stiekem op kantoor je stukjes schreef : )

Evelyn zei

Jahaa, Over twintig jaar. Dat klinkt nog lekker ver weg he? Maarre.. Weet je nog dat ze geboren werd? Ja? Hou vast. Is dat niet net gisteren? Ja he? Nou. En dan een keer zover vooruit.. Dan is ze veertien. Véértien! Dat gáát mien snel! (Ik heb er eentje thuis hier) En ja, hoor, dat gaat net zo snel als de tijd die achter je ligt. Helemaal met een flitsende baan..!

Maar verder blijf jij natuurlijk altijd net zo jong en elastisch als je nu bent. Euh, 5 jaar geleden was, dan?


Gefeliciteerd met het meisje en fijn dat je nieuwe baan je zo goe bekomt!

LEHTI zei

Ik was al eerder even voorbij gezoefd. En wist zeker dat het kleine Susy was, daar op die foto's. Kwam misschien door de seventies-lookalike-app. Of hoe dat ook heet. Maar zeven jaar dus. Van harte. Hier werd er eentje acht, dat vond ik nu weer zo'n mijlpaal. Niks geen schattige taalfoutjes meer. Maar zijn oudere broers vinden een knuffel ook nog fijn. Dus het komt vast goed. Snif.

leonieke zei

ik wil ook een nintendo die zegt dat ik mn dochters zus ben. topding!
fijn dat je er weer bent en die baan klinkt buitengewoon decadent. tell me more! interviews?

NOVY zei

Hee hoi. Hoi!!
Een chinese massagesalon, joh?

Susy zei

@Cisca: Meid! Wat heerlijk!

@Cultilicious: Aiii. Dat doet toch gewoon bijna píjn, hè?! Sterkte ermee....

@Kelly: ooooh! ooh! Ja, jouw zoon ook nog ja! Maar wat goed van je dat je het zonder mijn reminder hebt weten te herinneren.
Och och och, het logje van de klaproos...Ongekend hè.
En schaamteloos. Ook.

@Mevrouw H: Ik ken geen mevrouw H! Maar hee! Ja hallo! En neeeee, neenenenenenenee, ik schreef niet stiekem op kantoor! Soms.
Maar de energie was nu ook op om 's avonds nog boe of bah te eh..schrijven.

@Evelyn: haha, elastisch. Nou. Zeker. Elastic Woman, dat ben ik.
Maar goh, ja. Nog een keer deze jaren en dan 14. Ach.
Dat klinkt eigenlijk nog best lang.
Dank god...

@Lehti: ik het was? Ooh, de foto van Olivia? Ja? Vond je? Leuk.
Ze mogen nooit NOOIT stoppen met knuffelen! Nooit! Ik ga dat morgen zwart op wit laten zetten...

@Leonieke: Decadent? Haha! Welnee gekkie. Ik rij in een auto naar mensen. Mensen met een restaurant, of een lunchroom of een beautysalon etc etc. Gewoon in mijn eigen auto. En daar praat ik dan met ze.
En dan rij ik weer terug.
Zoiets.

Susy zei

@Novy: HOI! HOI!
Mens. Waar waren we?
Ohja. Jij in Parijs enzo.

Ja, Chinese massagesalon.
Ook met acupunctuur hoor.
Heel bonafide.
Zonder happy endings.

Laurent zei

Ja, zeven is een heel andere leeftijd dan zes, dat vind ik ook. Zes is nog een soort van oudere kleuter, maar met zeven ben je toch gewoon een full-size kind geworden.

Mevrouw H zei

Klopt, je kent mevrouw H niet maar ze leest graag met je mee want het leest zo lekker weg! Dus niet te lang wegblijven hoor ...
Fijne moederdag!

Kristel zei

Oeh die paardenmeisjes zo allemaal, hoe leuk. Zalig om te lezen weer.