30 mei 2012

HoerA!


Mijn 'neglectance' inzake dit blog is géén excuus waard. Géén excuus!
Dat geldt ook voor mailtjes met als onderwerp 'Herinnering - domeinnaam verloopt...'


Kijk. En dat gebeurt er dan.
www.susyschrijft.nl staat nu in quarantaine. Tsk. En ik kan 'm er alleen maar uithalen als ik vijfenveertig euro betaal. Tsk again. Moet ik gewoon bail betalen om m'n domeinnaam uit quarantaine te halen.
Alleen maar omdat ik niet verlengd heb!
Zoals ze me vertelden op 1 april. En aan herinnerden op 30 april. En 7 mei. En 21 mei. En 23 mei.
Aan dat zielige paarse pijltje bij de bovenste mail, zie je dat ik daar een laffe poging deed om 'joehoe, ik ben er hoor! Wát zei u? 45 euro!? Oh hemeltjelief, kunnen we dat niet anders oplossen?!' te zeggen, maar toen was het al te laat.
Ja nou ja. So be it.
Ik ben er nog gewoon, maar dan wel altijd met punt blogspot erachter.

Maarja, ik werkte nog wat, en toen kwam er ook nog een zomervakantie tussendoor. Zómaar! Tussen de Pinksterdagen! Zwetend sloffen op slippers, wat kan een mens nog meer wensen?
Dus werd er gezwommen en gebarbecued en meer van zulks wat mensen doen als de zomer als onverwachte gast plots voor de deur staat.

 

Ja, nu merk ik het alweer. Dat krijg je er óók van als je te weinig logt. Dan barst je iPhone uit z'n voegen van de foto's. Haat aan Twitter en Facebook! 
Daar komt het ook allemaal door hè. 
Vroeger. VROEGER! Toen maakte ik nog braaf foto's met mijn camera. Een fototoestel. 
En op dat fototoestel zat, heel gek, geen knop om de foto door te sluizen naar Twitter of Facebook, nee!
Dus dan zette ik die foto's op mijn laptop, zeg maar een héle grote tablet, en dan zette ik foto's op mijn log, of nog gekker, dan maakte ik er een mooi fotoboekje van. 
Those were the days, my friends. 
Maar nee, nu flikker ik alles linea recta op één van die sociale mediakanalen en weg is m'n foto. 
Ik schud mijn hoofd, hoor. Want ik vind dat best jammer. 
Oh well. 
Een nogal lange aanloop naar nog een setje foto's dus. Ghehe. 






Nou goed, luister. Ik heb nog niet gegeten. Het is 21.26 uur en ik heb nog niet gegeten. Dat komt. Dat kómt! Omdat mijn dochter vandaag haar A-diploma gehaald heeft.
Allemensen. Eindelijk. End of an era. Ja, nog eigenlijk niet, want ze gaat (moet) nog voor B, maar ik wilde die zin ook eens zeggen.
We zaten in het bloedhete zwembad, waar ik bijna uit mijn spijkerbroek zweette en ik me moest beheersen om mezelf niet als een soort zwemstreaker tussen de ingespannen zwemmende kinderen in het water te storten. Ja, zo warm ja.
Maar daar zwom ze. En wat móest ze allemaal dóen joh! Ik lees even onderdeeltje twee voor, hè.
'Met sprong te water gaan, 3 meter onder water zwemmen en door duikzeil zwemmen, aansluitend 50 meter schoolslag en 50 meter enkelvoudige rugslag zwemmen.'
Dat was hartstikke lang, man! Ik zag hier en daar een hijgend hoofdje tot de lippen onder water verdwijnen en hield mijn hart vast.
En mijn iPhone. Obviously.
Ze deed het natuurlijk hartstikke goed.
De jankmoeder in me moest éven slikken toen ze in dat gedeelte van het bad kwam, waar ik met haar als 3 maanden oude baby wekelijks ging babyzwemmen.
(Zij dan drie maanden hè. Niet ik. Dat zou raar zijn. En onmogelijk.)
Met d'r bolle koppie. In dat gekke badpakje. Met die eeuwige verbaasde babyblik en wat nutteloze slaande bewegingen op het water.
En nu zwom dat daar maar zelfstandig.
Nah gut.
Ook hier zijn foto's van. U raadde het al. 

Ariël 


En toen moesten ze 1 minuut watertrappelen terwijl ze de ballon omhoog moesten houden.
Want, zei de badmeester, die waren geverfd en mochten dus niet nat worden.
HAHAHA! Nouja. Ik vond dus echt dat ie het heel leuk deed.
Hoera voor badmeester Charles. 

Iedereen heeft het diploma gehaald! Jeej!






Goed. En omdat ik natuurlijk sníkkend in de fotoalbums dook, deze foto ook nog.
Ik ga echt, écht meer foto's laten afdrukken.
En weer vaker wat schrijven.
Okee?
Okee.




13 opmerkingen:

Evi zei

ik mis de vind ik leuk knop van facebook !

sanneke zei

Van verbaasde kraaloog in snoezig badpakje tot Ariel in, wat was het? Heel kort in elk geval. Gefeliciteed met je mooie zeemeermin mét zwemdiploma.

Mimi zei

Hoera voor Olivia! En dat geweldige badpakje!
Jij doet t nog best goed met je blog. Ik kwam erachter dat er tussen het stukje over Sim's 4e verjaardag en Sim's 5e verjaardag (een maand geleden en dat stukje ís nog niet eens geschreven) slechts een handvol blogjes zaten. Ik verwaarloos m'n kinderen wel heel erg :-/
(en twitter is stom)

Kelly zei

Jeeej! Diploma A in the pocket. Proficiat voor Olivia. Hier helaas nog (steeds) niet. Hij heeft er niet zo'n haast mee volgens mij. En dan die zomer hè. Heeeeerlijk. Tenminste als je niet de zaterdag en beide Pinksterdagen hoeft te werken.........(zoals ik). Man wat was ik jaloers op iedereen die gewoon vrij had. Ach, mijn tijd komt nog wel.

nicolekebolleke zei

Ik ben fan van die verbaasde blik van Olivia :)

Goed hoor, ze heeft haar diploma!

Ik kan me trouwens niet eens herinneren dat ik voor B op ging. Volgens mij heb ik niet eens een B diploma.
Kan dat?

Susy zei

@Evi: ja hee, begin jij nu over Facebook? Nou. Dan ga je naar mijn Facebookpagina en dan like je daar mijn linkje naar dit log.
Ja!

@Sanneke: 7 jaar min een paar maanden. Woesh. Als zand door je vingers, die jaren.

@Mimi: welnee, je verwaarloost je kinderen juist helemaal niet. Minder loggen is meer personal attention.
Jaja, Twitter stom. Maar ook fijn.

@Kelly: och erm. Moest jij werken in de zomervakantie? Stom.
Maar hee, hoelang nog tot dat A diploma? Olivia is ook kéilang bezig geweest hoor.

@Nicole: nou dat kan hoor. Geen B. Olivia wil eigenlijk ook niet, maar ik vind dat dat moet. Is toch wat meer zekerheid voor haar zelf en voor mij dus.
Kun je wel zwemmen dan?

Irene zei

Zo'n logje leest toch leuker dan die Twitterflarden.
Wat een stoere Olivia met haar A-diploma nu en in haar rode badpakje toen.

Ennuh alleen je A-diploma kan best. Als je zoals ik vroeger moest zwemmen met van die oordoppen in vanwege buisjes in je oren (zó stoer), dan mocht je niet voor B ivm onder water zwemmen. klein jeugdtraumaatje geloof ik

nicolekebolleke zei

Ja. Zwemmen kan ik.
Het ziet er niet uit, maar ik kan t wel.

Ik ging trouwens vorige zomer, toen ik 1 keer in de Roerdomp was, nog eens over die ijzeren boog heen. Van golfslagbad naar dat andere bad.

Dat moet er enórm charmant uitgezien hebben... haha!

Cisca zei

Ja ik ben dus nog steeds fan van loggen. Maar ik loop echt achter, geloof ik.

Maar meer logjes. Leuk, hoera, en okee.

Kelly zei

Tja, hoe lang nog dat diploma A. Wie zal het zeggen. Het probleem is de borstcrawl. Ik vind het belachelijk, kan zelf niet eens bortcrawlen, nooit geleerd ook. Maar na 2 jaar de vrijdagmiddag in het zwembad door gebracht te hebben, heb ik het wel gehad. Of zoals Cas vanmorgen zelf zei: "Mam, ik ben helemaal zat van de zwemles". Zijn we het daar in ieder geval over eens.

Kristel zei

Ooh heerlijk die baby-Olivia, dat badpakje..ahh. Zou er bijna een van mijn Zonen in proppen, zo lief. En hoera voor de A! Ik kan er nog slechts van dromen. Heb trouwens zelf geen B. Maar ook geen rijbewijs, dus ja wie ben ik.

Lehti zei

En toen was het opeens half juni.... en ik zie hier niet vaker blogjes. Maar, niet getreurd, je zei het zelf al, minder loggen is meer personal attention. Dus jij hebt vast hele blije kinders nu. En een nieuwe job, da's waar ook.
Ik ben nog van het oude stempel maar mijn camera is kwijhijt. Snif, moet maar aan de I-phone. Of niet, als ik jou zo lees.

Susy zei

@Lethi: haha, Lethi! Ik zie je! Ik lees je!

m'n iPhone viel vandaag op de grond.
En het beeldscherm is nu in gruzelementen.
Mijn iPhone is een héél gevoelig onderwerp vandaag...