4 januari 2012

Serenity Spa - Ocean of Tranquility


(misschien moet je eerst even onderaan op het Youtube-linkje klikken, voor de juiste stemming tijdens het lezen.)

'Oooh, wat een heerlijke kamer! Zoiets zou ik thuis moeten hebben!' riep ik.
Ik had van de Kerstman een sauna slash beautytegoedbon gekregen en die ging ik gisteravond verzilveren.
Verhammammen eigenlijk. Dat is het Turkse verbrassen, zeg maar.
En hoe heerlijk ontspannen dat ook is, ik word er toch altijd een beetje ongemakkelijk van.
Ik liep achter een veel te mooi meisje aan die mij een schemerige ruimte in dirigeerde.
Er was een antracietkleurig aanrecht en dezelfde kleur tegels, er stonden kaarsjes in de hoek en er klonk zachte muziek. (precies zoals op onderstaand plaatje dus.) Ongetwijfeld de Nature's Spa Soothing Massage CD.
En omdat ik weet dat ik niet met kleren aan gemasseerd ga worden, begin ik elk bezoek aan een massagegedoe met een non-stop getater.
In een armzalige poging de aandacht af te leiden van het feit dat ik naakt ben.
Om te doen of ik daar héél okay mee ben. Héél okay. Oh zo okay.
Ja, nee, zo'n kamer thuis hebben, dát zou handig zijn. Goeie openingszin. Teken van intelligentie.
Want niet alleen stond dat aanrecht daar, wat op zich nog wel praktisch is in een huis, maar in het midden van de ruimte stond een grote stenen tafel.
Maatje slachtbank. Daar waar ik geofferd zou worden. Aan de Turkse goden.
Bana yardim!
'Goh, maar lekker.' zei ik en keek om me heen waar De Uitkleedplek was.
Bijvoorbeeld achter een Oosters kamerscherm ofzo.
Ik zag 3 haakjes in de muur en een krukje en redeneerde dat dat de plek moest zijn.
'Ehm. Wat hou ik aan?' vroeg ik.
'Niks', zei het te mooie meisje. 'Een bikinibroekje als je dat prettig vindt, maar het hoeft niet.'
Nu wilde het toeval dat ik een bikinibroekje in mijn miniscule handtasje had zitten, já, 't is ongelooflijk!
Maar ik vatte de 'als je dat prettig vindt' eigenlijk op als de 'als je heel preuts bent', dus die propte ik maar tersluiks terug tussen mijn iPhone en mijn pakje West-van-6,50.
Want kom kom, preuts? Ik? Nee nee. Kuch.
Ik begon me luid pratend over Gód knows what uit te kleden. Ik was wat ziekig ja, en ik had me de héle dag verheugd op deze massage, en nou nou, ja, zéker, even ontspannen ja. Precies. Dus. En hoe moest ik gaan liggen? Nu ik hier zo blootjenaakt stond? En jij volledig aangekleed? Beschermd door hagelwit textiel?
Op mijn buik? Ja, goed.
Omdat ik niet de grootste ben (...) en de slachtbank wel een metertje hoog, klauterde ik op m'n charmantst op dat ding.
Naakt en charmant klauteren gaan niet samen, maar afijn, ik lag.
De stenen tafel, waarvan ik aanvankelijk dacht dat ie van leer was, was warm en eigenlijk best aangenaam om op te liggen.
Het meisje begon me met een douchekop te besproeien en begon me daarna te scrubben.
Dat voelde heel fijn.
Als je het gevoel dat je benen vastgeklemd zitten tussen twee spijkerbedden tenminste als fijn ervaart.
Maar ik zei geen au hè. Want behalve niet preuts ben ik ook niet kleinzerig.
Toen ze echter bij mijn voetzolen kwam, en ik me bij mijn rechtervoet nog had weten in te houden, proestte ik bij de linker toch even 'ghehe, dat kietelt'.
Maar wel op een heel ontspannen manier, hoor, maak je geen zorgen.
Na het scrubben werd ik weer afgespoeld en daarna ingezeept, met dikke zeepvlokken die aanvoelden als slagroom.
(Kun je thuis trouwens ook heel goed doen. Flink wat Dove op een washandje, even in het water en dan het washandje als een plastic zakje opblazen.)
Na het inzepen en masseren volgde weer afspoelen en daarna inoliën en weer afspoelen en daarna moet ik me omdraaien voor een gezichtsmasker.
Omdraaien. Ingeölied omdraaien. Ingeölied naakt omdraaien.
Deed ik ook niet moeilijk over en ik draaide me op mijn rug waarbij ik bijna als een heet klontje boter in een pan van die tafel glibberde.
Er werd een grote zwarte handdoek over mijn lijf gelegd en ik kreeg mijn gezichtsmasker.
Inmiddels had ik geen gevoel meer in mijn rechterarm en kon mijn hoofd alleen nog naar links kijken, maar dat kwam niet zo heel slecht uit, want ook aan de linkerkant van het plafond waren de prachtigste sterretjes te zien. Zelfs een rustgevend plafond, mensen, het gaat om de details!
Nah gut. Het heerlijkste is eigenlijk als ze dan met een warm nat doekje je gezicht weer schoonmaken maar  toen was het ook opeens afgelopen.
Mocht ik van de slachtbank stappen. Wat in mijn geval, vanwege dat tekort aan centimeters, dus gepaard ging met een hupsje. Eraf stáppen is geen optie.
Toen kleedde ik me weer aan, deed mijn best om niet over cows and calfs te gaan ouwehoeren, wat lukte en ging toen óók nog even onder de zonnebank.
Als ik toch bezig was, hè, precies!

Al met al. Lekker hoor.
Relaxing. Nee echt.




19 opmerkingen:

sanneke zei

Hè, dank je, ik ga lachend naar bed.

Mimi zei

Hahaha! Hupsje, tekort aan cm, glibberen :) Maar desondanks toch relaxed? En ik heb persoonlijk nooit zo'n moeite met dat naakte. Dat krijg je na twee bevallingen, erger naakt kan niet.

Miek zei

hahaha! dank je, dit heb je heerlijk herkenbaar en beeldend beschreven. welterusten! :D

Tascha zei

Goh.. Stel je voor als er een té mooie mannelijke dertiger voor je klaar staat om je te soppen!
Stel hè... Stel!
*zucht*

Marijke/Figarootje zei

Hahaha geweldig!!!

NOVY zei

Als een klontje boter in de pan. Lekker man. Ik wil ook.

Astrid zei

Hoewel ik hard moest lachen wil ik nu ook. Klinkt zalig.
Maareh. Die zeepvlokken-kun-je-thuis-ook-maken-manual. Washandje opblazen? Met zeep erop??

nicolekebolleke zei

Ik zou het zelf meegemaakt kunnen hebben, zoals jij t omschrijft.
Alleen ben ik ietsje groter en hoef ik nergens met een hupje vanaf te springen.

Ik was ooit in Turkije in zo'n Hammam met alleen maar mannen met sjnor. Van die échte dikke Turken. Met óveral beharing. Dus niet alleen boven hun lip.
Maar lékker!!
De behandeling. Niet de mannen met sjnor.

Nu willikook.

Kimberley zei

Lekker. Op dat naakte na.

Ik heb het een keer in Turkije laten doen en dat was heerlijk. Overigens niet in je nakie, maar je kreeg zo'n wit/rode doek omgebonden.

In Swalmen is zo'n hammam of niet?

Manon zei

Ondanks (of misschien dankzij) mijn lengte glibberde ik ook ooit bijna van de hammamtafel. En er was nog een man in een lendedoek bij ook. Maar die verwees ik snel naar man zodat de vrouw mij behandelde. Pfieuw.....

Door zei

Het Turkse verbrassen! Haha.
Leuk stukske weer. Ik voel mij dan ook nogal ongemakkelijk. Ben ook geen saunatyp.

Laurent zei

Ik vind alle situaties waarin ik mij naakt moet begeven terwijl er geen sprake is van seks of het mogelijk maken van vitaal medisch handelen onacceptabel.

Susy zei

@Sanneke: lachend naar bed, altijd een feestje.

@Mimi: ja nee, ik ben ook niet preuts hoor, hallo, ik heb óók twee bevallingen achter de rug he. Maar ik ga er ook niet ongegeneerd van huppelen in m'n nakie ofzo.

@Miek: Weltrusten Miek! Ook al is dat wat vreemd nu om 09.38uur.

@Tascha: ja nou, dat wordt dan vast een Happy Ending he.
Zoek dat maar op.

@Marijke: :)

@Novy: moet je gewoon eens doen. Maar ik doe voortaan weer de 'normale' massage. Goedkoper en toch lekkerder.

@Astrid: ja! Heb je dat vroeger nooit gedaan? Heel veel wasspul op een washandje, dan bv in bad dippen en dan blaas je dat washandje op. Komt er allemaal schuim uit. Lachen.

@Nicole: ik had er ook ooit 1 in Turkijke, van Sjnorren. Die gooide me op die stenen bank, om en om, alsof ik grote hamlap was.
De Turken, cruel race.

@Kimberley: Ohja? In Swalmen? Wist ik niet. Ik was nu gewoon in Dennemarken.

@Manon: haha, dat is ook een grappig beeld. Zo'n lange glibberaar.

@Door: Was ik maar dat Fa-meisje. Die is zo in haar element met haar borsten en de zee enzo.

@Laurent: haha! Gekke Laurent.
Wat is je visie met betrekking tot douchen dan?

Kimberley zei

Ik hoorde geruchten van bewoners uit swalmen/boukoul dus ik weet het ook niet zeker. Ik kan op inet niets vinden hierover.

leonieke zei

ik sluit me aan bij laurent.
hij verwoordt t prachtig. wordt diep ongelukkig van socializen met een vreemde in mn blote kont.
respect dus voor alle saunagangers en dergelijke.

Laurent zei

@Susy: ja, ik had erbij moeten zeggen 'in bijzijn van anderen', zoals Leonieke inderdaad toevoegt.

Anoniem zei

Ode aan jou omdat je toch naakt, al glibberend weliswaar, op die tafel gaat liggen! Ik was - en nee, ik ben zeer zeker ook niet preuts =)) al glibberend gevlucht, waarschijnlijk.

Susy zei

@Linda: gevlucht???
Naakt?
Cool...:)

Lehti zei

Ik zit hier te schateren! Wat een lekker stuk. Ja, die tekst dus, hè. Niet dat kleine vrouwtje dat ik daar onlangs op de slachtbank onder handen nam. Verhammmammen...briljant!