16 januari 2012

Blauwe Maandag

Ik had Twitter nodig om er achter te komen dat het vandaag Blue Monday was. De meest depressieve dag van het jaar.
Dat geeft al aan dat ik níet zo opstond als op het plaatje hier links van ons.
Welneen! Het was kraak en het was helder. En het zonnetje scheen al! Of niet? Nee, dat kan niet zo vroeg. Nou, dan was ik het zelf!
Haha! Hm.
Maar ik was in elk geval opgewekt.
Ook al vond dat potje gebakken uitjes het noodzakelijk om ondersteboven uit de kast te springen - sommigen van ons zijn dus wel suïcidaal vandaag -, rende ik met twee handen vol gel achter het onwelwillende haar van mijn onwelwillende zoon aan, veegde ondertussen mijn eigen haar uit m'n gezicht, daarmee zo'n leuke There's Something About Mary-kuif creërend, en raakte mijn modische sjaaltje vast in de rits van mijn jas, wat enkel te verhelpen was met bruut geweld.
En dat allemaal tijdens de bekende ochtendspits.
Deerde me niet.
Er was zon en er staat een afwisselende nieuwe week te wachten met als hoogtepunten Nieuw Haar en Spannend Gesprek.
[moment voor ingehouden adem]
Persoonlijk heb ik altijd een hekel aan vaagheden en halve mededelingen dus ik zal jullie niet langer in spanning houden.
Ik neem een pony.
Want ik vind pony's leuk. De dieren ook, hoor, de kleine grazende brokkenpoepers, maar ik doel hier dus op mensenhaar.
Een tijdje terug heb ik al eens een pony gehad, maar ik weet niet meer of dat leuk was.
Ik herinner me één reactie en die ging ongeveer zo: 'Ahja. Anders hè.'

Eigenlijk zou het leuk zijn als ik nu een stukje zou typen dat zou beginnen met 'Blauwe Maandag...Ik heb nog wel eens een blauwe maandag...' en dan iets dat ik eenmalig gedaan heb, dacht te willen, dacht te kunnen, maar wat een groot fiasco bleek te zijn.
Maar nu ben ik opeens bang dat dat die pony blijkt te zijn.

Ach. We zien wel.
Dit is trouwens Tijl.
Die de geheugenkaart van het fototoestel bol liet staan door talloze foto's van zichzelf te maken.
Hier oefent hij de Blair Witch Project-blik.


Zeg, fijne week hè!
Tot snel.

12 opmerkingen:

Von zei

Ik vind het meer een paranormal activity-blik...

NOVY zei

Ze lijkt een beetje zwanger. Of is ze ondervoed?

En je gaat dus met je pony naar dat gesprek?

Cool.

Susy zei

@Von: ja? Ja, die heb ik nooit gezien, dus ik kan het niet vergelijken...

@Novy: Ondervoed hè. Te weinig gegeten door al die depressiviteit.
En ja, ik neem m'n pony mee.

leonieke zei

leuk. n pony.
mijn ervaring met pony s versus geen pony is dat het wat meer invloed heeft. een te korte pony is echt zo naar, en als ie dan eenmaal helemaal hip and happening is, dan is ie ook zo weer te lang. jeetje
complex eigenlijk niet?
ik ben beniewd.
wat nu met dat open eindje van dat belangrijke gesprek?
boek?
nieuwe baan?
minnaar?

Susy zei

@Leonieke: zeg jij nou dat een pony meer invloed heeft? Op wat?
Ja, héél complex ja!

Boek, nieuwe baan, minnaar?
Misschien wel alledrie!
Hahahaha! Hm.

Het tweede.
Saai hè.

sanneke zei

Nu was ik toch wel benieuwd naar een update: Susy met pony en de afloop van het gesprek.

Susy zei

@Sanneke: Nou. Anders ik wel!

leonieke zei

Kom maar op met die ponyfoto!
en waar t invloed op heeft,...ja daar ga jij dus achter komen :-)

Susy zei

@Leonieke: Oeh. Jij maakt het spannend. De Invloedrijke Pony. Zal mij benieuwen.

Lehti zei

Zeg, wat doe jij, ik bedoel Tijl, met míjn camera! Nu snap ik waarom mijn koters de geheugenkaart volklikken. Dat ligt dus aan het toestel. En die blik, dat is vast om te oefenen als hij jou met een pony over de drempel binnen ziet komen.

Zeg, hebben jullie dat afgesproken? Sanneke blogt over rood, jij hebt iets met blu, en Novy schrijft over rood èn blauw (weet niet goed waar ze bijhoort)

iris boter zei

Maakte jij hier nu een foto van een fototoestel?!

Susy zei

@Iris: Ehm. Ja. Ik had m eerst getwitterd en er zit geen 'tweet this' knop op m'n camera en uploaden... Hoe ging dat ook alweer?!