29 maart 2011

Van hondenpoep tot Bubblicious; met mij kun je alle kanten op

Eigenlijk zit ik boordevol doldwaze verhalen over mijn nieuwe werk.
Ja. Maar je zult het niet geloven; ik ben met vlagen ook wel eens discreet, dus kan ik helaas niet zomaar alles met jullie delen. Privacy, respect en meer van zulks.
Ik kan wél vertellen dat ik op een Radio 2 afdeling zit.
'De muziek zegt alles.'
Waar ik, als 3FM-meisje, natuurlijk op werkdag één al iets over mompelde en op dag 3 luidkeels meedeelde dat het zómaar zou kunnen dat de radio binnenkort, en hierna liet ik een dreigende stilte vallen, op een andere zender zou staan.
'Ja maar', sputterde een collega, 'dat is zo drúk!'
'Ja maar', zei ik, 'daar hóu ik van!'
'Ja', zei de collega weer, 'dat heb ik al in de gaten.'
Dag 3 en mijn karakter lag al open en bloot op tafel.
Wat kan ik zeggen. Ik kan mezelf niet verloochenen! Het kán niet! Het gáát niet!
Maar kom óp mensen! Frits Spits?! Friets Spiets?! Preciets!
En vandaag gooide ik drie keer drie pijltjes in het dartbord dat op een archiefkast op mijn afdeling hangt.
Gewoon. Omdat men dat daar wel eens doet. Darten.
En nee. Niks geen onehundredandeighty nee.
Vier. Geloof ik. Het hoofd van Adri niet meegeteld.
 
Nah gut.
Ik heb een nieuwe foto-app. Die spaar ik. Foto-apps.
Ik kan er maar niet genoeg van krijgen.
En dus nu hebben jullie pech.
Want ik heb wel élf foto's die ik door mijn nieuwe app getrokken heb.
Jaha! Jahahaha.
 
Daar gaan we!
 
 
Hier hebben we Tijl. En hier loopt hij van school naar huis.
Met mij uiteraard. En hier zegt ie vast iets vriendelijks in de trant van: 'Doorlopuuuuuh!'
 
 
En als dat niet werkt, doet ie de hokeypokey.
Maar daar kijkt niemand nog van op.
 
 
Ja, god. En dan kom je hondenkak tegen.
Gewoon, óp de stoep! Heel retro.
Bèèèh, zegt Tijl.
En ondertussen kijk ik om me heen welke hond ik een dynamietstaaf in zij...
buurtbewoner ik hier vriendelijk doch streng op kan aanspreken.
Ik bedoel, mensen toch. Die guitige rode zakjes zijn niet om je hondenriem mee te versieren, hè.
Tjongejonge.
 
 
Samen met handlanger Jules.
Tijl lanceert net een bel die dit keer eens niet uit zijn neus komt,
Jules slikt ondertussen wat naar binnen gegoten bellenblaas weg.
 
 
Dit pronkstuk kreeg Olivia van haar vriendinnetje Kiki.
En...het brengt geluk, beste lezers! Jazeker. Dat zegt Olivia.
Het geeft ook nogal licht. Blauw, rood, blauw, rood.
Als ik niet beter zou weten, zou ik denken dat ze 's avonds als ze in bed ligt stiekem een ambulance haar slaapkamer heeft binnengereden.
 
 
Oma kocht deze schoenen voor haar kleindochter en zei:
'Walk this way.'
Je zou niet zeggen dat het van die bizarre Geox-schoenen zijn die volgens de reclame
als een stoomstrijkijzer aan de onderkant lucht uitademen.
Amazing huh?
Schoolgirl sweetie with a classy kinda sassy.
 
 
Laat je tanden zien, krijgt opeens een héél andere betekenis.
Jurkje: HEMA.
En ik kocht gewoon maatje 134. Nah.
*spert ogen open, kijkt op kalender en ziet dat het minder dan een maand is tot Olivia zes jaar wordt. Feestje. Taart. Cadeau! Wat? Gorgel.*
Ja, daarover even hè.
Oh wacht.
Anders heb ik bij de volgende foto geen tekst.
 
 
Ja, daarover even hè.
Ze is dus bijna jarig en wil een konijn. 'Echt zó graag, mama!'
Maar djiezus, een konijn! Met een hok. En strospul. En oren. Wat móeten we daarmee?!
On the other hand; ze wil ook echt zó graag een pakje Bubblicious.
Goed. Laat maar. Ik ben er al uit.
 
 
Ik zeg het je. Die nieuwe foto-app...werkelijk geweldig.
Een paar keer drukken op wat toetsjes, effectje eroverheen, weg wallen, gone with the crowpootjes en je kunt zo op de cover van Knuffelrock 87....
If I had to live my life without you near me
The days would all be empty
The nights would seem so long
With you I see forever oh so clearly
Pffff.

 
Zo liepen Tijl en Mammie Poppins vandaag naar huis vanuit het kinderdagverblijf.
Het is genieten, dit mooie weer.
Nu schijnt het vanaf morgen weer even baggerdiebagger te worden, máár!
Er staat werkelijk waar een 23° gepland voor zaterdag!
Ik zeg, tijd voor de Brazilian Wax!
 
 
Nouja. En toen gingen ze in bad.
Klaar.

Geen opmerkingen: