3 april 2011

April Fools

 
Niemand de deur uit! Iemand heeft het weer van gisteren gestolen!
The bastards.
Ik keek vanmiddag wat mismoedig naar de tuin waar ik gisteren nog blootsvoets in een rokje in rondslenterde en een rood verbrandde kop en dito decolleté scoorde, maar die er nu nat en modderig bij lag. De tuin. Niet het decolleté.
Doet er niet toe. Gisteren was fijn. Zonnen in de tuin en kinderen in blote benen en armpjes.
En een jongetje met een ballenkop.
 
 
 
Oh! En het was natuurlijk 1 april hè.
Nou nou. De grappen waren niet van de lucht hoor.
Ik heb parkieten en krokodillen in de gang gehad, kikkers op mijn schouder en als knaller een scheet in mijn haar.
(Die kwam van Tijl. Olivia: 'Dat kán niet! Een scheet kun je niet zien!'
Nee. Alsof die krokodil reëel was.)
Tijl kreeg pas 's avonds de smaak te pakken en riep gisteren in de auto wederom dat er een scheet in mijn haar zat.
Waarna hij tegen Olivia fluisterde 'wat moet ik dan ook alweer zeggen?'
'Eén april, Tijl! Maar het is nu twee apriiiiil. Hââh.' Geirriteerde zucht om zóveel domheid.
Helaas knul. Grapjesdag was yesterday. Het leven ís nou eenmaal geen grapje, hè hè hè?
Ja, nou. Voor Tijl eigenlijk wel. Zingen, schallen, performen, hij showpikt zich door de dag heen.
Hij danst en tettert door de stad, hoofdschuddende en glimlachende mensen achter zich latend.
En zelfs de hoeders van de wet, kijken minzaam als hij fout parkeert.
(Oh god, citeerde ik nu werkelijk Clouseau? Radio2 is killing me, man! Killing me!)
Ik zie een musicalcarrière voor Tijl gloren aan de horizon. Ja echt.
En omdat het voor een man heel belangrijk is zijn feminine kant te ontplooien, deed ik gisteren dan ook niet moeilijk toen Tijl net als zijn zus vroeg om dit:
 
 
Een ijsje?
Neehee. Even inzoomen dan.
 
 
Meisjesteentjes heeft ie nu. Vindt ie leuk.
En ondertussen ben ik blij dat het sandaaltjesweer nog even op zich laat wachten.
 
En terwijl ik net foto's aan het uitzoeken was, ontdekte ik tussen de afbeeldingen 28 foto's die Tijl vandaag van zichzelf maakte. Lekker in z'n eentje lopen kloten met de webcam. De paljas.
À la dan. Ik trek het nog even door de MovieMaker.
 
 

1 opmerking:

Die van A (Christel - Luc en Gaëtan) zei

Je schrijft geweldig! I love it!

Christel