18 juni 2013

Fluppehofje

Ik ben dus laatst achtendertig jaar geworden. Ik vind dat nogal een leeftijd.
'Hoe oud ben je nou geworden?' vroeg mijn vader aan de telefoon.
'Achtendertig vader', antwoordde ik zuchtend.
'ACHTENDÉRTIG??'
Zelfs mijn eigen verwekker was ervan in shock.
Maar à la, het is nu eenmaal zo.
En ik zit nog wel redelijk goed in't vel nu eigenlijk, maar tóch, tóch zie je het verval hier en daar intreden.
Zo maakte ik laatst voor Sanneke een foto van mijn bikini en zag tot mijn grote schrik een soort lubberend velletje onder mijn kin hangen. Los nekvel.
Gódzijdank nog geen perkamenten decolleté, maar daar moet ik wel voor uitkijken.
De zonnebrandcrème van de kinderen (hóge factor) moet mij daarbij helpen.
En zo'n los velletje -ik zei laatst een Fluppehofje, zo heet namelijk een straat hier ergens in een dorp en ik vind dat zo'n vieze naam. Fluppehofje. Dat klinkt als het binnenste van een mossel. Zo'n flupje. - heb ik ook bij mij oogleden.
Dat is niet meer strak en stevig, maar geeft tegenwoordig mee als ik oogschaduw op doe.
Het blijft even verbaasd omhoog staan om daarna weer zachtjes aan omlaag te zakken.
Akelig hoor.
Nu ik dus regelmatig fanatiek Insanity - Ik Insanity, hij Insanitied, wij Insanitieën - lig ik vaak in vreemde bijkans anatomisch onmogelijke houdingen op de huiskamervloer.
Het viel mij op dat bij de plankhouding mijn t-shirt altijd nogal bungelde in de buikarea.
Tót ik mijn t-shirt even omhoogtrok en vol afgrijzen staarde naar loshangend buikvlees! Niks shirt!
Loshangend buikvlees! Aka vetschort. Of Buikschort.
Nou allemaal rústig blijven!
Het is niet zo dat het ding over m'n venusheuvel hangt ofzo he. Zo is't ook niet.
Maar toch. Het was een angstaanjagende ervaring.
Ik wilde dit laatst tijdens een sushi-avond aan mijn vriendinnen demonstreren door op handen en voeten tussen de maki's en de tori kipvleu

Whatever!
Hittestress! Zomer! Zon! Warm! Puf!

oh. Ik werk. Bijzonder jammer.


15 opmerkingen:

Ri zei

Daad bij woord en 2 logjes in 2 dagen.

En dan ook nog de woorden vetschort en venusheuvel in één logje weten te krijgen.

Lekker bezig.

PS Zinniger responsen krijg je vandaag niet uit mij. Iets met warmte, geen zin om te werken, toch wel op het werk zijn...

Ri zei

Daad bij woord en 2 logjes in 2 dagen.

En dan ook nog de woorden vetschort en venusheuvel in één logje weten te krijgen.

Lekker bezig.

PS Zinniger responsen krijg je vandaag niet uit mij. Iets met warmte, geen zin om te werken, toch wel op het werk zijn...

Susy zei

@Ri: Knap hè.
Ja, hier hangt ook een vakantiesfeer.
Niemand werkt echt.
Oh wacht.
That's just me.

AAN HET WERK!

nettelie zei

Sorry maar het is te warm om te reageren en jij mag dan wel aan het werk zijn maar ik zit vandaag vanaf 15.30 uur in vergadering tot in het einde der tijden dus ik vind mezelf ook heel zielig.

Susy zei

@Nettelie: arme, arme Nettelie.
Tot het einde der tijden zowaar.

Ja. Jij wint.
Of verliest. Tis maar hoe je het bekijkt.

Jenni zei

Volkomen voorbijgaand aan wat je verder allemaal nog meer schreef; wat goed dat je weer werk hebt!!

Susy zei

@Jenni: dank je, Jenni! (da's al sinds januari, maar toch...:))

Jenni zei

Ik facebook niet dus mis veel, dat blijkt...

NOVY zei

Dit.
Is echt gewoon voor mijn verjaardag hè?

Nóg een logje.


Ik ben 42 geworden, zei ik dat al?
Pff, 38. Waar héb je het over.

Jelleke zei

Wedstrijdje vetschort doen? Kan ik ook eens winnen ...... helaas.
Maar 2 logjes in 2 dagen, hoezeee. Daarvoor stap ik wel even uit de lurkstand.

Welcome back?

LEHTI zei

Leuk hè, van ons dertigste tot zestigste strijd leveren tegen de fluppehofjes en dan éindelijk, éindelijk, die bloemetjesbikini aan durven doen zonder van handdoek richting branding krampachtig je adem in te hoeven houden. Lang leve de fluppehofjes! En de logjes! Vooral heb ik ook bij mij oogleden. Love it.
O, en je hebt weer werk. Die heb ik gemist. Gefeliciteerd. Ook met je vader.

sanneke zei

Oh, ik ga nu snel die foto weer opzoeken om je fluppehofje te aanschouwen.

pieke zei

fluppehofje! stoot misschien 'konijndrift 13' wel van de eerste plaats van dramatische adressenlijst, daar gingen de oude bewoners van ons huis heen.

vervlogen dagen zei

38, those were the days. Maar Insanity? Ik ben 44 maar nog nog niet insane. Dan maar een flupje.

Gefeliciteerd. Blij dat je weer blogt.

Kristel zei

Nou dit doet mij nu deugd. Kijk ik eens bij jou in de hoop op nieuwigheid, staan er DRIE nieuwe stukskes! Goed beeeezig. (ik ben 34 en heb ook lubberigheden. Weehh)