2 mei 2011

Significant beter

Oh hemel.
Ik loop achter.
Want het was Koninginnedag en heerlijk zonnig en Kate had pronte tietjes en Pippa is een grappige naam en Obama deed een stand-up comedian na en Osama deed net of ie dood was en nou, voor je het weet ben je weer een week verder he.
Met het jaarlijkse Koninginnedagfietsversieren op het schoolplein won Tijl de eerste prijs in de categorie Peuters, maar ik durf te zweren dat het was omdat ie het 'rondje fietsen en je fiets showen' niet helemaal begreep en al lang voordat er ook maar 1 ander kindje van start was gegaan al 80 rondjes the size of a voetbalveld had afgelegd op z'n doortrappende driewieler.
Doorzettingsvermogen wordt beloond.
Tijdens het 87e rondje tussen alle kinderfietschaos besloot ie opeens dat hij geen zin meer had, draaide zich acuut om, liet talloze voetjes-tussen-spaken achter zich en spookfietste terug naar het schoolplein, om daar een plakkerig stuk cake te eten die was gesneden terwijl het plastic er nog omheen zat, waardoor je bij elk plakje cake ook een reepje verpakking erbij kreeg.
Lois won de eerste prijs in de groep 1-2 categorie, Oliva de tweede, maar uiteindelijk bleek dat zélfs de toevallig voorbijfietsende buurtbewoner een prijs had gewonnen, dus héél streng is de jury niet geweest.
Iedereen blij dus.
 
Nou en verder?
Vandaag viel de nieuwe Kinderen op de mat met (mat met mat met mat met) daarin mijn laatste column voor Kinderen.
Moving on naar Kek Mama dus want binnen afzienbare tijd (Afzienbare tijd. Dat moet je altijd zeggen met het accent op 'áf', vind ik, net zoals 'síg-nificant beter'.) gaat dat lawaaige sujet genaamd Tijl naar school.
Naar schóól!
Daar ga ik nu nog even niet hysterisch over doen, dat komt wel, maak je geen zorgen.
 
Nu had ik eigenlijk nog allemaal kleurrijke foto's.
Eens kijken of ik de zin nog kan vinden om ze hier neer te zetten.
En volgende keer weer een uiterst boeiend stukje over dat ik nooit weet dat een plantenspuit een plantenspuit heet.
Ik kan zelf al niet wachten...
 
Overigens won ik €7,50 in de Staatsloterij.
Dat is...ehm....ongeveer 0,125 cent per jaar en dus óngeveer 0,0104666666666666666667 eenheden per maand. Voor de rest van mijn leven.
Leuk.
 

Geen opmerkingen: