12 juli 2012

Veo, Veo, que ves. Una cosita. Y que cosita es?*

juli 2011Het dieptepunt was toch wel een bezoek aan het aquarium van La Rochelle. 
Dit was op de regenachtigste dag van de week en half vakantievierend Frankrijk en een kwart van onze camping had hetzelfde idee gehad, en zo stonden we te druipen in een zigzaggende Eftelingwaardige rij richting de kassa, na een 2 uur durende regenachtige filevolle autorit om daar te komen. 
Sad. But true.
Nu bleek het aquarium echter heel aardig en er waren kwallen en die vond ik het mooist. 
En La Rochelle is een prachtig stadje. 
En ze hadden ook een sushishop.
Maar die was dicht.

juli 2012 - Dus terwijl ik met de ene hand weeronline refreshte, pakte ik met de andere hand en zenuwachtig lachend de koffers in. 
Vreselijk daredevillig met maar 1 kledingstuk met lange mouwen per koffer erin. Gekkenhuis. 
Want het was MOOI WEER! En WARM! We wisten natuurlijk níet wat ons overkwam. 
We deden alles heel lentamente, heel poco a poco.
We aten op gekke tijden en de kinderen gingen op belachelijke tijden naar bed. 
We gingen naar het strand, we aten patatas bravas, tortilla's en calamares waar Olivia -werkelijk waar- bijna in stikte.
Maar doordat ik mijn hoofd koel hield, op m'n gemak mijn EHBO voor kinderen-app checkte, tussen haar schouderbladen begon te rammen, 'kótsen! kótsen!' riep en in haar mond grabbelde waarbij ik het gummi-achtige ding en haar huig mee naar buiten trok, bleef alles pais en vree. 
Op avond número tres begon het te regenen en te stormen en te onweren. 'Aaah! Aaah! Aaah!' riep ik en toen was het weer over. 
Tijl leerde op slippers lopen, Olivia mijn telefoonnummer in het Spaans opdreunen en dat zeewater zout is en dat je daar beter niet van drinkt. 
Ze zeiden netjes 'ola' en 'adios', en sisi als je vroeg wat ze wilden drinken. 
Ryan Air was prima te doen, de autoverhuurmaatschappij naaide ons, de camping was geweldig. 
We zagen prachtige baaitjes, dronken sangria en Nestea - waarvan ik geen idee heb waar je dat in Nederland kunt kopen trouwens -, aten overheerlijke gegrilde sardientjes en douchten 's avonds de kiezelsteentjes uit onze witte bilnaad. 
Zoals het hoort. Op een vakantie. 
Want we hadden nog wat in te halen. Zeg maar. 
Ohja. En voor de vele vraagstellers; het was hier en hier en het is zeker aan te raden!


En nu dan weer terug in Nederland, blijkt het hier godverredomme oktober te zijn!
Moet ik mijn bruine benen in een lange broek hijsen en zitten de kinderen 's ochtends met kippenvel op hun rookworstbruine armpjes in de kamer. 
Dat is dan weer jammer. 
Maar ik hoorde dat we de weermannen -en vrouwen gaan aanklagen, dus dan komt het allemaal weer goed. 


Dan ga ik mezelf nog even in een laag Ambre Solaire Aftersun crème bronzant ('Hydraterende verzorging, verdiept de bruine teint. De bruining wordt geïntensifieerd en verlengd.') zetten en wens ik u allemaal een fijne vakantie!


Heerlijk strandje van Llafranc





Het genieten ging haar prima af. 

Ja, jeej!

Avond valt over de vele bootjes.
(geen zorgen. Viel niet hard.)
Don Tijlo en zijn Cornetto

Mie-jam.

Dit eh..schattige popje zag ik op de luchthaven van Girona.
Wilde het nog meenemen, maar helaas, koffer zat vol. 

*Diepgaande teksten van de Spaanse minidisco. 

9 opmerkingen:

Kristel zei

Ha ja, DAT klinkt goed! Van het huig-meetrekken moest ik zo lachen dat ik zelf bijna mijn huig verloor, maar het klinkt allemaal ERG prettig.

LEHTI zei

Hè, nu al terug? Zielig voor jullie. Daar vlakbij stikte die van mij ook eens, de rode vlekjes in zijn gezicht bleven weken zitten. Dóódeng. Maar ja, wie neemt er dan ook Groninger worst mee op vakantie. Olivia lust voorlopig vast geen calamares meer. Gaat ze misschien van kotsen op commando.
Veel smeerplezier!

Kelly zei

Zo te zien hebben jullie het heerlijk gehad. En vooral die ene zin:
"en we douchten 's avonds de kiezelsteentjes uit onze witte bilnaad"
Hahaha, ja dat is pas vakantie. O wat ben ik jaloers. Wij blijven dit jaar thuis. Dacht hier wel lekker naar het zwembad te kunnen. Dan moet er nog een hoop veranderen de komende 3 weken!

Laurent zei

Ja, dat schijnt standaard zo te moeten zijn, als je van eeen zonnige vakantie terugkeert in Nederland, dat het oktober is. Ik zal er ook wel van moeten lusten, eind augustus, na twee maanden mooi weer in Michigan.

Saar zei

Daar zijn wij vorig jaar geweest. Zelfde camping. Heerlijk, ware het niet dat vorig jaar de slechtste zomer sinds jaren daar was, helaas tegelijk met ons. Maar toch een heerlijke omgeving. Dit jaar gaan we ietsje verder, maar wel weer costa brava. Wat fijn dat jullie het fijn hebben gehad. Helaas niet showen met jullie bruine huid!

kwan zei

Ik hoop dat de weermannen en -vrouwen beter hun best gaan doen en alsnog een mooie zomer tevoorschijn weten te toveren.

Mimi zei

Maar, dat betekent dat je nu weer een heel lang herfstachtig jaar moet wachten voor je weer mag? Nouja vooral blijven smeren hè!

Sas zei

Oh wat een heerlijke foto's! Gelukkig is het weer hier nu ook wel beter geworden.

Door zei

Ja, lekker was het zekers. Dat Llafranc, daar moest ik ook nog heen van mijn vriendin (de Spanjekenner), maar niet aan toe gekomen.
Heerlijke foto's!