2 februari 2012

Het begint met een ah

Tijl slaat ritmisch met z'n lepel op tafel. 'Welk liedje is dit?',  zegt hij en hij doet het nog een keer.
Olivia en ik luisteren, maar tevergeefs. In het geklop is mijns inziens weinig melodieus te vinden.
'Het begint met een 'ah', tipt Tijl.
We denken allebei na.
Nouja. ik doe alsof, ik trek een 'ik denk na'-gezicht en werp ondertussen een blik in het Kruidvatfoldertje.

- Een 'ik denk na'-gezicht is perfect voor situaties waar kinderen je iets vragen.
Want je kunt ondertussen écht nadenken over bijvoorbeeld de vergeten boodschappen of welk vlees je nog in de vriezer hebt liggen en als het kind je dan nog eens drammend be-mah-ham!'t dan zeg je 'Ik heb géén idee!'
Kind geeft dan triomfantelijk antwoord, jij kletst met één hand op je dij, zegt 'Nah! Dat had ik écht niet geweten!' en schudt ongelovig je hoofd. Iedereen blij.
Werkt overigens ook uitstekend op de werkvloer. -

Goed.
Het begon met een ah.
Ik had natuurlijk geen idee, maar wel het gevoel dat ik wat moest zeggen.
Maar nog vóór ik 'Alle eendjes zwemmen in het water' had geopperd, zei Olivia:
'Ah follow?'
En antwoordde Tijl:  'Neehee! Ah used to know!'

En zo blijkt maar weer beste mensen, *trekt ik denk na-gezicht om een witzige afsluiting te bedenken*, er is een 2 + 1 actie van de Nivea-producten bij het Kruidvat.

Het vriest dat het kraakt, mensen.
Alle eendjes zwemmen in het water.....whát was I thinking...

19 opmerkingen:

sanneke zei

Ah... dat is best schattig, Ah used to know. Mooi dat zijn zus precies dezelfde gedachtengang heeft.

nicolekebolleke zei

Ik ben niet zo van de Nivea.
Maar hey... goeie muzieksmaak hebben ze!

Mimi zei

Haha! Geweldig! De jongste 3fm generatie :) Heb ik er ook eentje van. Vooral Sim, die is t muzikaalst. Vanochtend in bed werd ik wakker gezongen:
Iiiiiive feele, tonight gonna be good night, oehoe
Tonight gonna be goodgood nihight!

NOVY zei

Ik ben enórm van de Nivea. Sinds gisteren. Heb ontdekt dat het het enige spul is waar mijn huid minder gloeierig en trekkerig en met rode vlekken van wordt. Ik heb niet zo'n winterhuid zeg maar. Ah tell you.

Susy zei

@Sanneke: Ja schattig hè. En de tijd van Klappen in de handjes is dus voorbij. Kom ik dus nu achter.

@Nicole: ik ook niet. Ik zeg maar wat hè. (maar het is wel zo, die Nivea-actie)

@Mimi: haha, geweldig! Sim, the Black Eyed Pea.

@Novy: het is ook een goeie crème. Mijn gezicht kan alleen de Oil of Ulaz-classic hebben. Van de rest ga ik net zo vlekken als jij. Ook geen beste winterhuid.

Tijmen zei

Ik smeer niet en heb geen vlekken. Na! Ongelofelijk!

Susy zei

@Tijmen: je bent een wonder der natuur, Tijmen!

Nicolekebolleke zei

@Susy en @Tijmen: Het is nu mijn 'ding' dat ik dit liedje nu in mijn hoofd heb he?!

http://www.youtube.com/watch?v=RRe3gLoE0wU

Susy zei

@Nicole: ik heb écht geen idee waar je dat nou vandaan haalt?
De ah van Anton??

nicolekebolleke zei

@Susy: http://www.songteksten.nl/songteksten/38003/anton-aus-tirol/anton-aus-tirol.htm

Ein Wunder der Natur... die Tijmen

Astrid zei

Nah. NAH. Ik dacht exact aan Tijls liedje. Janee-echt. Haha, briljant. Dn Tijlemans.

Zeg. Zijn er ook luiers in de aanbieding bij het kruidvat?

CasaDiMama zei

Leuk stukje. Zag het voor me.
Maar voor op de werkvloer voor ik 'm nog steeds wel nuttig....eigenlijk...

Marijke/Figarootje zei

Goh bijna te ingewikkeld voor mij zeg! ;-)

Anneleen zei

Hoera!!! Ik miste je zo in de 'Kinderen' en kwam stom toevallig op je blog :-) #wasmedatevennuttigsurfen!

Susy zei

@Astrid: haha, Tijls liedje. Ja, hij schreeuwt nog steeds elke keer als dat lied op de radio komt: harder!!
Eh. De luiers. Ja, daar zit ik niet meer in he. M'n kinderen ook niet.
Maar volgens mij wel!

@Casadimama: jaja, hij is ook nuttig voor op de werkvloer hoor. Het denkna-gezicht werkt dan echt beter dan het ikhebgeenidee-gezicht.

@Marijke: Bíjblijven he! Bijblijven!

@Anneleen: ik ben tegenwoordig te lezen in Kek Mama!
Maar léuk dat je me miste!
En dat je me gevonden hebt!

Kristel zei

Hela, wat ben jij een nuttig type met je folder. Ik hou erg van nivea. Dank u!

Lehti zei

'Denk-na gezicht'. Hm, ja, probeer ik ook wel eens tijdens het krant lezen. Maar mij gebeurt dan dat er één een uur later op terugkomt. En ik ben die eendjes of 'A joes toe no' dan al lang weer vergeten. Vinden ze niet leuk. En ik maar klagen dat zíj niet luisteren.
Leuk hoor, zo'n lepeldrummer.

Susy zei

@Kristel: ach, wat ís de mensheid toch gezegend met mij. Amusatie én folderaanbiedingen...het kan niet op...

@Lethi: He gatver. Kinderen met lange termijn geheugen. Jakkie.
Ja leuk he. Kan ook met vorken.

Mimi zei

@ Susy: de eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat hij dat coupletje van onder tot boven kent door zo'n mcDonalds speelgoeddingetje met muziek erin...