6 december 2011

Semles

'Oh mama! Ik heb jou op de radio gehoord!' zei Olivia toen ik haar naar bed bracht.
Ik dacht, het kind is confuus.
Ik heb háár op de radio gehoord.
Na wat doorvragen bleek dat mijn moeder vandaag had lopen stunten met onze sterk verouderde stereo installatie waar nog een stókoud bandje inzat.
En op dat bandje sta ik.
Als een oesiepoesie klein baby'tje tot 3,5 jarige, vastgelegd door mijn vader.
Want meer hadden wij in die tijd niet.
Een geluidsrecorder. En dat was het wel.
Geen videocamera, geen eh...filmding.
En natuurlijk geen digitale camera of WHAHA een iPhone.
Duh.

Dus ik nam dit op van de radio, met mijn iPhone, ploeterde me twee uur door Windows Fokking Movie Maker heen, dat ging enorm moeilijk, riep en passant nog eens lekker 'Houd je bek!' tegen die irritante Plus-reclamelui en toen leek het wel te lukken en nu moeten jullie hier naar luisteren.

Alsjeblieft?












22 opmerkingen:

Geartsje zei

Ik vind het stoer. Midden in de nacht helemaal in je eentje naar de wc om te plassen!

sanneke zei

Man and woman in dit geval! Dat je dit hebt van jezelf, geweldig zeg! Rinke moest er echt van snotteren. Kan er ook aan liggen dat ie tamelijk verkouden is. Maar dat is natuurlijk een stuk minder aannemelijk.

(En Zier hè, dat je vader je gewoon al de helft van onze achternaam leerde!)

Susy zei

@Geartsje: als we dát nou kunnen volhouden tot onze laatste dag, Geartsje....

@Sanneke: haha, jaja, Snotterende Rinke. I'll bet.
Het stomme was, ik was dat bandje al héél lang kwijt, bleek het dus gewoon al die tijd in de radio te zitten.
Maarja. Waar zoekt men tegenwoordig ook naar bandjes he?

(zíííerrrr)

Kelly zei

Ahhh, wat schattig. Ik heb best veel foto's uit mijn jeugd. Maar niks met geluid. Vier.........ZES!!! Geweldig. Geen wonder dat je de financiële administratie in bent gegaan.

Susy zei

@Kelly: hahaha, gekke Kelly.
Ja.
Geen wonder.

Mijke zei

is dát leuk!!! Geinig zeg!

En ja, ik wist dat het kwam.. die tekst van last man whatching.. of woman.. of in elk geval zoiets..
En ja, ik luisterde het af!

Ik wil dat ook van mezelf!

Susy zei

@Mijke: haha, jaja, ik word meer en meer voorspelbaar met de jaren...

Ehm. Ik weet niet of dat nu nog geregeld kan worden. Dat jij dat ook krijg.
Vraag je pa en moe maar even dan.

Manon zei

En dat je nog sneller telt dan je pa! Hoe leuk is dat?

Ri zei

Ach wat lief.

Valt me nog mee dat je nog een apparaat had om bandjes af te spelen. Gelukkig heb je het nu ook digitaal.

Nicolekebolleke zei

Ik moet dit vanavond thuis even luisteren.
Of straks in mn pauze.

Mijn ouders hebben tig van zulke bandjes van mij en mn broer.
Dan had mn moeder de radio aan en zongen we samen liedjes terwijl we memorie aan het spelen waren. En dat nam ze dan op. Echt té grappig gewoon.
Of dat ik een boekje aan het voorlezen ben terwijl ik nog niet echt kon lezen en er dus mn eigen verhaal van maakte.

Ik kan me nog een 'fragment' herinneren dat mijn moeder en mn broer samen 'Een beetje verliefd' van André Hazes aan het meezingen zijn.
Ontroerend.

Dat zijn echt pareltjes... bewaren dus!

Laurent zei

Zeg, dat tellen wou nog niet helemaal hè, van vier ineens naar zes. Ik hoop dat dat inmiddels wel bijgetrokken is.

Tijmen zei

Oké. Nu weet ik dus hoe je als kind klonk, terwijl ik echte stem helemaal niet ken. Nah, dat is eigenlijk dus best vreemd, nietwaar?

Susy zei

@Manon: Een briljant kind. Tóen al...

@Ri: we hebben zelfs een cassettedeck in de auto. *slik*

@Nicole: ja dat is echt leuk om te horen en te bewaren.
Foto's genoeg maar hoe je nou precies klónk, dat weet je niet vaak.

@Laurent: Nee. Niet.

@Tijmen: ik praat nog steeds zo. Ik spreek ook die ene reclame in.
Weet je wel.
'Hallo Jumbo!'

Manon zei

@Laurent: opletten knul: na de eerste 'vier' van pa zegt ze 'vijf' en een tijd later als hij het nog eens probeert 'zes'. Ze was dus echt briljant :).

Marielle zei

Geweldig. Ennneeehhh, is je manier van lachen veel veranderd sindsdien? Al is het dan niet meer om een sleutelbos.

NOVY zei

Ik heb dat ook. Zo'n bandje. De titel van het bandje luidt veelzeggend: urre-urre.
Ik heb alleen geen eh..bandjesafspeel-unit meer.

Miek zei

gaaf, dit! dat geluidje, van die kirrende baby, haha! dat was JIJ. :)

Susy zei

@Marielle: mijn vriendin zei dat ik nog steeds zo vettig lach.
Maar naar haar luister ik eigenlijk nooit...

@Novy: haha, het Urre-urrebandje.
Net als die oude videoband waarop staat: die ingewikkelde film.
Nou. Dat is gelogen.
Maar het hád zo kunnen zijn en dan had er vast Mulholland Drive op gestaan ofzo.
Dus...

@Miek: JA! Dat was ik! Gek hè. Haha!

Door zei

Nah, wat gaaf dat je zoiets hebt!
Mens, ik heb nog geen vier foto's van mezelf.

Je vader heeft ook wel een fijne stem. Tic van mij, stemmen beoordelen:-)

leonieke zei

waar ik t aan verdiend heb weet ik niet, maar vandaag mocht ik van mijn pc EINDELIJK ook luisteren wat iedereen al had gehoord.

ik vind t leuk. lief van je vader dat ie dat zo bijgehouden heeft! het stomme is dat ik een zachte g zat tee verwachten net zoals bij jouw meisje maar niks ervan.

maar jij was import toch? herinnerde ik mij

Susy zei

@Leonieke: haha, nee, geen zacht g. Ik woonde in Schiedam, daar hebben ze die niet.
Dus ja, hartstikke import!

pc weer ok?

Susy zei

@Door: zó weinig foto's?
Echt?
Hadden ze toen nog ge...

Zó weinig foto's!?