11 december 2012

De Plintenkapper enzo.



Mensen toch! Wat héb ik u verwaarloosd!
Maar bloggen is heel 2013. Las ik. Nergens.
Dus.

Ik ben ook zo vreselijk bezig met dingen. Maar als je me nu vraagt 'met wát dan, beste Susy?', nou, dan weet ik het eigenlijk niet.
Het enige dat ik uit kan brengen, is plinten leggen.
Ik leg plinten. Ik ben een plintenlegger. Ik kan dat. Ik kan zelfs plinten -in verstek- leggen.
Met een plintenknipper. Da's een vreselijk sexy apparaatje waar je stukken hout in hele geile wiskundige hoekjes mee kunt knippen. Als een soort kapper voor plinten, zeg maar.
Ik ben er nu na 79 m2 plintenranden best goed in geworden. Mijn moeder is er heel blij mee.
Althans. Dat denk ik. Want volgens mij durft ze na mijn gezwoeg en getier niet meer te zeggen dat er hier en daar een iets minder verstekkig plintje ligt.
Soit.

Verder gingen we ook naar de film.
We wilden naar Looper. Dat is zo'n film met in de toekomst en met een nu en een terug in de tijd en dat dat dan allemaal vreselijk verwarrend door elkaar loopt.
Heel erg Inception-Memento-Eternal Sunshine of the Spotlessmindlike.
Eigenlijk snap ik nooit geen zak van dat soort films en blijf ik non-stop vragen stellen gedurende de film.
'Is dit nu?' 'Kennen ze elkaar hier al?' 'Maar hij was toch dood?' 'In wiens droom zítten ze eigenlijk?'
En 'Ja maar! Is die tol nou gevallen??'
Zo eentje is Looper dus ook. Iemand moet in het verleden de zichzelf uit de toekomst vermoorden.
Serieus. De zín neertypen is al bijna niet te doen, maar desalniettemin, het leek me een goeie film.
Want toen we in de bioscoop kwamen, bleek ik een soort van niet helemaal goed gekeken te hebben hoe laat hij draaide en voor mijn echtgenoot het wist, zaten we per ongeluk bij Alles is Familie.

ALLES IS FAMILIE!! Ik zucht nu even.
Wat een lekker filmpje, lui.
En, en nu fluister ik even tegen de meisjeslezers, kennen jullie Benja Bruijning al?
[wenkbrauwen op en neer]
Ja, nee, maar echt, fijne film. Waar natuurlijk heel acterend Nederland in speelt.
Zélfs Wilbert Gieske, die natuurlijk Robert Alberts heet.
En als ik later groot ben, dan word ik Carice van Houten. Inclusief haar pruillipje met die kin enzo en de roomblanke dijen.

Maar goed. Ik lag wakker vannacht door een jongetje met groeipijn en toen bedacht ik me dat ik een logje moest schrijven, hoewel dit natuurlijk nergens op lijkt, maar daar ben ik nu eenmaal goed in en trouwens,
zijn jullie er eigenlijk nog wel?

En de kerstboom staat ook al.


15 opmerkingen:

NOVY zei

Ik ben er! En ik volg je! Die Benja, die is toch met Anna? Je moet naar Jagten, schijnt.

Ri zei

Alles is familie. Staat genoteerd.

Fien zei

Dacht ook toen ik de film zag, waarom kende ik die Benja nog niet?
manman

Iben zei

Nou, maar goed dat je niet naar zo'n vragen-stel-film was. Want dát is irritant! Doet Zahra ook steeds. Maar ook "en komen zij dalijk samen dan?"
KIJK die freakin' film gewoon!
Maargoed, dan had je dus nooit geweten wie Benja was. Het leven zal nooit meer hetzelfde zijn.

Iben zei

Oh. En je wil Diewertje Blok én Carice van Houten worden. Carice Blok. Diewertje van Houten.

Susy zei

@Novy: Ohjajoh? Met Anna. Hm. Hm.
En Jagten dus. Da's een film?

@Ri: ja, noteren. En vanavond Eat, Pray, Love.

@Fien: Ik zei ook tegen Benja, Benja, zei ik, I wish I knew you before...

@Iben: Oh. Dus je zegt ik doe net als Zahra. Oké. Maar ik snáp het soms ook niet he!
En nee, het leven zal nooit meer hetzelfde zijn.
En ik moet een keus maken he. Dieuwertje of Carice.
Nou.
Eens per jaar tussen nepcadeautjes zitten en problemen met verdwenen boten en paarden constateren óf roomblanke Carice zijn op rode lopers aan de arm van jonge acteurs.

Dieuwertje.
Het meest haalbare dus.

leonieke zei

tuurlijk ben ik er nog! tig keer voor niks komen buurten maar hee, daar hebben we t niet meer over,.
(bovendien was mijn laatste blog 6 weken terug dus pot ketel verwijten etc.je weet wel)

ik wil ook naar alles is famillie, maar heb bij gebrek aan "ik kan en ga naar de film momentjes" eerst op sinterklaas maar weer ns "alles is liefde" gekeken,. was ook weer genieten. me heilig voorgenomen deze film elke 5 dec te gaan kijken.

Nicole zei

Dat haar van Benja Bruining vooral. Als ie ooit kinderen krijgt met Anna Dan krijgen ze fantastisch mooi haar.

Susy zei

@Leonieke: jajaaa, zeker moet Alles is Liefde elk jaar gekeken worden. Net als Love Actually!

@Nicole: Nou! Dat zei ik gewoon als eerste hè. Wát een goed haar heeft hij!

Kristel zei

Ik ben er wel hoor hee, bof jij even. En oei wat een mooie boom.

Anoniem zei

Hè hè eindelijk laat je weer wat van je horen ;). Ik volg je al een tijdje, d.w.z. ik check steeds je blog want volgen lukt me niet, ik krijg enge netvibes, yahoo en newsgator knopjes... En ik las je colomn in de Kekmama erg graag!

Susy zei

@Kristel: ik bof zéker!
Ook met die boom.
EN MET JOU!
Nou.

@Josine: Nou! Wat aardig! Ondanks alle enge knopjes enzo.
Er komt nog 1 column geloof ik, in Kek!

LEHTI zei

Het leukst voor het laatst bewaren, dat doe ik. Je logje stond al een tijdje hijgerig in een hoek, maar nu heb ik eindelijk een mooi beeld van een plintenknippende Carice. Dank je.

Door zei

Hé weer een logje. Een leuke! Ik ga Benja zien op 2 januari. Leek me een goed begin van het nieuwe jaar.

Susy zei

@Lehti: haha, hijgerig in een hoekje!
Oh, kijk, er staat er nog 1 achter!

@Door: JA! Benja is een goed begin van alles, eigenlijk.