3 september 2012

Plein Sud

In het kader van de bezuinigingen doe ik tegenwoordig de Grote Boodschappen (niet te verwarren met Een Grote Boodschap) bij de Lidl.
Niet alleen in het kader van de bezuinigingen eigenlijk, ik heb daarnaast nu ook tijd genoeg om van supermarkt naar supermarkt te rijden.
Heel prijsbewust ben ik niet, hoor. Ik heb geen idéé hoeveel een broccoli kost, maar bij de Lidl ga ik er gewoon van uit dat het per definitie goedkoper is dan waar dan ook.
Ik maak er echt een uitje van.
De merken zijn me zó onbekend dat het voelt of ik in het buitenland ben.
De kleuren en vormen van de producten zijn zo gemaakt dat ze doen voorkomen als de bekende A-merken, maar dat zíjn ze niet!
Kijk maar:

Links Vitasia, rechts Conimex. Jajaja. Slimmerds.
Overigens met uitzondering van de druiven, tomaten en aubergines. Die hebben namelijk doorgaans dezelfde vorm en kleur als bij de Albert Heijn.
Hier ligt geen Becel, Ajax of Dr. Oetker (Utker. Utker. Ik krijg het maar niet m'n strot uit. Oetker is het en zo blijft het), maar wel Linessa, W5 en Belbake.
De toetjes zijn niet van Mona maar van Milbona. Oh, en het merk Plein Sud. Dat vind ik de mooiste.
Ik vind het zo exotisch winkelen dat ik bijna Frans wil gaan praten tegen het personeel.
Bijna. Want laatst zei ik tegen zo'n blauwgeelrode jongen: 'Ik moet heel nodig plassen,' en aan zijn benauwde frons te zien, verstond hij me gewoon.
Trouwens, mensen, W5 hè. Jajajaja. Het vaatwasmiddel van W5 is als béste getest door de Consumentenbond, op basis van prijs/kwaliteit-verhouding. Ik bedoel maar.
W5, 40 stuks, all-in-one, € 2,99! How's that coming!?

Helemaal zonder Albert Heijn kan ik helaas nog niet.
Vorige week besloot ik de Honey Pops van Kelloggs, het vaste ontbijt van de kinderen, eens te vervangen door Honey & Choco Puffs van eh...even kijken, Crownfield. Met een kroontje op de o.
Nog voor ze hun poezelige neusjes boven het bakje hadden hangen, werden er al kokhalsgeluiden gemaakt.
Eén durfal waagde toch een hap, maar de toevoeging 'bah dit is écht supervies!', was mijns inziens al niet meer nodig. Bij 'gátver, dit stinkt!', lag de doos Crownfield met een kroontje op de o al in de prullenbak.

Tja.
Wat ik zeggen wil.
Mensen, ik schrijf een logje over boodschappen doen.
Geef me, in vredesnaam, een baan.

Niet bij de Lidl. Ik vond de toiletten niet helemaal hygiënisch.

16 opmerkingen:

NOVY zei

Mag je plássen bij de Lidl?

Susy zei

@Novy: Ik wel. Ik zei dat ik anders tussen de Mr. Choco's en de Vita d'Or-pindakaas zou gaan zitten.

Mimi zei

En: Lidl heeft heel mooie groente en fruit voor weinig. Mooie trostomaten voor 1,79. Schijnt ook één van de beste groenteafdelingen te hebben. Geitenkaas per rol is 1,99 waar je bij de Appie 2,99 betaalt. En ze vragen je niet naar de eeuwige bonuskaart. Ook best fijn.

Susy zei

@Mimi: Nou! Zeker! Ik heb ook werkelijk elke fruitsoort het huis in gesleept.
En áltijd de trostomaten ja!
Geitenkaas vind ik kots, maar hee, goeie tip!

Anoniem zei

Ik ga morgen wieder naar de Lidl.
Jij zegt Liddel hè!?
Ik zeg Liedel.
Wat ís t nu eigenlijk?
En serieus. Ik heb er gewoon zin in!

Nicolekebolleke (geen zin om m'n url en shit in te vullen)

Susy zei

@Nicole: Haha, ja, ik zeg Liddel. Ik zie geen ie, hè.
Dat is net zoiets als jullie hier 'puuzel' zeggen in plaats van puzzel.
Ook raar.

Mimi zei

Aber es ist Lidl auf sien Deutsch ja. Das macht liedel, sehen sie Frau Soesie? Im friezenland sagen wir uberigens auch liddel. Klinkt immer hollandisch ja.
Sal ich ihnen etwas sagen? Ich habe genug deutschen studenten im klass, ich sal das fragen an die leute. Gewohn fur tol.

Anoniem zei

Ghegheghe, lachen dit. Ik ga nooit naar de Liddl. Ik ben een sucker voor mooie verpakkingen. En nu wordt onze C1000 een AH.
*doet rondedansje*

Maike zei

Ik ga ook nooit naar de Lidl...Dat doet Sander! En naar de Aldi hè. En daarna voor de speciale dingen ook nog naar de AH of de plus of Jan Linders. Ook echt n uitje voor em! Ik mag soms mee, maar dan koop ik allemaal dingen 'die we niet nodig hebben'. Wel!! Heel nodig, hij haalt ze alleen niet. En over W5 gesproken; me ❤W5. Vooral de luie vrouwe doekjes (en dat ben ik hè)

Manon zei

Ik laat man iedere zaterdag een rondje Lidl doen. Goed geregeld. :-)

Susy zei

@Mimi: ach ja, Mimi. Aber ich bin nicht so toll auf Deutsch.
Wahrscheinlich ist es ein stil Protest von mir das ich Liddel sage haben wollen gewolt haben.

@Soes: Ik ben ook dol op mooie verpakkinkjes. Daarom kijk ik zo graag in de spiegel.
HAHAHAH.
Hm.
Ja, tof, C1000 wordt AH.

@Maike: Jezus, die Sander slaat echt door he! Net een wijf! En hij is niet eens werkloos!
Maar jullie houden dus écht geld over he!

@Manon: Da hedde gij goe geregeld ja!

Fien zei

Ha! Onze kat blieft geen Lidl-brokken, ook zo iets.

Anoniem zei

Blogland is een stuk saaier zonder jou, dus jeej, weer een logje!

-Maureen-

Susy zei

@Fienke: dát is verdomde jammer zeg. Dure kat.

@Maureen: Dat vind ik nog eens leuk om te horen!

Peter ♥ zei

Ik let naast de prijs tegenwoordig ook op wat er nou precies in mijn voedsel en drinken zit. De zogenaamde E-nummers die allemaal niet zo vriendelijk zijn als de overheid ons wil doen geloven. Op mijn blog staat onder de rubriek eten en drinken een hele lijst met alle E-nummers, wat ze zijn en of ze gezond voor je zijn. Geen gemakkelijke taak overigens tijdens het boodschappen doen maar na een tijdje valt dat helemaal niet meer op. ♥ ;-))

CasaDiMama zei

en is het zuunig suusje dan al een in een DUITSE lidl geweest?
ee? Dan gaat ze uit haar dak. Daar mogen ze namelijk ALLES verkopen en dus ook Bio en alles met meer alcohol erin dan 5%. maak me gek ;-)